Alle TS'sen waren wel terplaatse. Alleen zijn er maar 2 echt ingezet. De andere 2 bevelvoerders waren gewoon terplaatse. Kootwijkerbroek (130) heeft nog met de warmtebeeldcamera een buitenomse verkenning gedaan. Barneveld (140) heeft standby gestaan voor aflossing van de watertankwagen wanneer deze leeg was.
Overigens was ook de hoogwerker terplaatse, welke bij ons een eigen bevelvoerder heeft. En volgens mij heeft de Tankwagen van Kootwijkerbroek ook een eigen bevelvoerder, die van Barneveld niet.
Dan heb je daarbuiten nog de OvD met een bevelvoerdersflap. En de bevelvoerders van de 2 busjes van Garderen en Voorthuizen.
Nu wordt het nog onoverzichtelijker of heb ik het mis?
Dat er twee TS'en extra zijn is begrijpelijk ivm opschaling zeer groot.
Op een HW zit geen bevelvoerder met een rode flap en op een tankwagen ook niet, het kan wel een bevelvoerder zijn, maar dan zonder flap, anders wordt het onoverzichtelijk zoals ik net al zei. Ook al heeft hij papieren, hij is gewoon bijrijder van een ondersteunend voertuig.
En waarom loopt een OVD met een bevelvoerders flap, een OVD heeft een oranje flap.
En dan ook nog busjes, sorry maar dat is echt niet meer van deze tijd. Hoogstens om af te lossen, maar dan wissel je compleet personeel van een TS uit.
Toch raar, het is een middelbrand, maar alles en iedereen gaat er heen, hoe valt dit te coördineren?
Of was dit toch een zeer grote brand en lopen er gewoon te veel mensen met schouderstukken welke hiervoor niet zijn bedoelt en komen er voertuigen (uit eigen beweging?) heen welke geen rol hebben?
Ik krijg eigenlijk alleen maar meer vragen en dat dan puur organisatorisch dan, niet inzettechnisch.