Wat mij erg stoort is dat men zaken goed probeert te praten. Ik dacht dat we inmiddels wel geleerd hadden dat overzicht hebben het meest belangrijke was tijdens een inzet, zeker bij de grotere inzetten. We hebben wat dat aan gaande genoeg ongevallen gehad. Leerpunt daaruit was vaak geen overzicht hebben wat er wel en niet ter plaatse was. Dus alleen eenheden ter plaatse hebben die je daadwerkelijk nodig hebt, en niet zoals nu extra eenheden die feitelijk geen taak hebben, en bevelvoerders die zich ook nog eens gaan bemoeien met de inzet. Hoe groot wil je de puinhoop dan krijgen?
Als je hier dan wat van zegt krijg je meteen de wind van voren, en worden er nog meer niets zeggende argumenten erbij gesleept. Mensen hoe spannend kan het zijn, een paar voertuigen in brand, en een doorslag naar een zolder. Naar de vuurhaard hoef je niet ver te zoeken, die heb je nota bene recht voor de deur. Blus de brand en je grootste probleem is voorbij.
Ik zie hier iedereen commentaar geven maar hoor niemand over het gevaar van de weglekkende benzine van de volkswagenbus en gasflessen.
Weglekkende benzine? Daar heb je een hosemaster met schuim voor, inpakken die handel en probleem ook weer opgelost.
Gasflessen? Elke zelf respecterende stalling heeft een verbod op gasflessen in campers en caravans die in de stalling staan, en controleert daar op. Dus als die stallingspief zijn werk serieus neemt staat er geen enkele gasfles binnen.