2 doden bij motorongeluk Gorinchem 28-08-05

Auteur Topic: 2 doden bij motorongeluk Gorinchem 28-08-05  (gelezen 4047 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Gepost op: 28 augustus 2005, 19:50:24
Motorrijder komt om, passagier zwaar gewond
Gorinchem - 28/08/05 - Een 38 jarige motorrijder uit Werkendam is bij een éénzijdig verkeersongeval om het leven gekomen. Dit gebeurde op zondagmiddag 28 augustus 2005 omstreeks 15.15 uur op de Arkelsedijk. Een 16 jarige jongen uit Werkendam die achterop de motorfiets zat is met hersenletsel in kritieke toestand met de traumahelikopter overgebracht naar het Utrechts Medisch Centrum. De motorrijder reed over de Arkelsedijk in de richting van Arkel. Hij ging vermoedelijk met te hoge snelheid een bocht naar links in. Hij remde sterk, ging onderuit en botste tegen een langs de weg staand muurtje. De motorfiets schoot daarna nog enige tientallen meters door. De bestuurder was op slag dood. Een op de fiets passerende arts van het Beatrixziekenhuis verleende eerste hulp. Personeel van de twee ambulance kreeg hulp van personeel van de traumahelikopter welke op de Arkelsedijk landde. De Arkelsedijk is enige uren afgesloten geweest. De motorfiets raakte totaal vernield. Personeel van de Regionale Verkeersondersteuning (RVO) stelt een technisch sporenonderzoek in naar de oorzaak van het ongeval.

Later op de dag is ook de 16 jarige jongen aan zijn verwondingen overleden in het ziekenhuis

Tekst en voor foto's:
http://www.gorinchem-presenteert.nl/hulpdiensten.html

Sterkte voor de nabestaanden.     :-\ :-\


Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #1 Gepost op: 29 augustus 2005, 15:13:58
Het is natuurlijk heel vervelend om dit te moeten meemaken, maar het valt me nog mee dat er zo weining motorongelukken gebeuren.
Als je die lui soms langs ziet racen... belachelijk gewoon..
Maar toch blijft het sneu....:'(
TWITTER foto's suck....


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #2 Gepost op: 29 augustus 2005, 16:59:46
Het is natuurlijk heel vervelend om dit te moeten meemaken, maar het valt me nog mee dat er zo weining motorongelukken gebeuren.
Als je die lui soms langs ziet racen... belachelijk gewoon..
Maar toch blijft het sneu....:'(

Weinig? Op zonnige dagen gebeuren vele motorongelukken. Alleen de meeste lopen met een sisser af.
Ik heb zelf een paar weken geleden toen ik een daagie op de amub mee was , een motorrijder, die op de straat was gekletterd, mogen inladen.....Ik had nog nooit zulke verwondingen gezien... :-\


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #3 Gepost op: 30 augustus 2005, 10:59:01
Begrijp me niet verkeerd, elke is er een teveel.
Maar als je ziet hoeveel motors er tevoorschijn komen met een beetje zon. Valt het aantal dode me nog mee...
TWITTER foto's suck....


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #4 Gepost op: 30 augustus 2005, 11:02:40
Begrijp me niet verkeerd, elke is er een teveel.
Maar als je ziet hoeveel motors er tevoorschijn komen met een beetje zon. Valt het aantal dode me nog mee...


Elke dode is er 1 teveel. :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 30 augustus 2005, 11:05:57
ik snap wat hij bedoeld, als je ziet wat er een kapriolen en een snelheiden worden gehaald op zulke dingen, dan valt het nog mee en ja elke is er een teveel!

Je hebt te maken met bestuurders die misschien 2000 km rijden in een jaar, en dan ook nog es hard, wheelies etc, en dan is de kans groot dat het fout gaat! Maar het gaat dus niet zo heel erg vaak mis als je zou verwachten

Ik woon dus vlak bij de N201, dan hoor ik ze soms al aankomen vanaf de A4 en dan gaan ze echt super hard! niet normaal
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #6 Gepost op: 30 augustus 2005, 11:08:31
Ik weet heel goed wat hij bedoelt.
Auto's maken minder herrie, maar halen net zulke onverantwoorde kunstjes uit. Je zit alleen iets minder kwetsbaar. Staat niet tegen dat elke dode er 1 teveel is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 30 augustus 2005, 11:11:26
dat bedoel ik, als je met een auto optrekt van o naar 120 is het risico op ongevallen iets kleiner als dat je met een motor optrekt van 0 naar 120 met je voorwiel van de grond denk ik tenminste
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark_b

  • Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #8 Gepost op: 30 augustus 2005, 11:52:46
Elke dode is er 1 teveel. :-X

Dat staat er toch ook?!! LEZEN! 8)
TWITTER foto's suck....


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #9 Gepost op: 30 augustus 2005, 13:47:12
Dat staat er toch ook?!! LEZEN! 8)

En ik kan ook prima lezen, dank je wel. Het ging mij ook meer om het leesteken erachter. Punt. Dus niet: elke dode is er een teveel, maar....
Overigens zijn de mooi-weer-rijders vaak wel slachtoffer, maar niet direct de grootste stunters.