Als je goed leest zeggen ze dat het bij deze brand geen verschil heeft gemaakt. Zou ik ook zeggen trouwens.......
Ik heb een paar vraagtekens bij dit incident:
- Waarom is de inzet van een hoogwerker afhankelijk van precies 2 personen? De faalkans hierbij is erg groot lijkt mij. Ik kan zo een paar dingen opnoemen die zomaar kunnen gebeuren (pieper doet het niet(!), bij opkomst krijgt de collega een ongeval enz enz)
- Waarom meldde de andere collega niet aan de meldkamer dat er niet uitgerukt kon worden?
- Waarom is er niet nogmaals of bijgealarmeerd voor deze hoogwerker (ja ik weer nogmaals alarmeren kan je veel van zeggen maar lijkt mij logisch bij zo'n grote faalkans en de afstand naar de volgende hoogwerker
- Waarom is het bij de meldkamer pas na 40 minuten (!) opgevallen dat de HW niet uitgerukt is?
Inderdaad de nodige vragen en punten. Opeenstapelingen van missers kunnen,edoch mogen natuurlijk niet, voorkomen.
Waarom werd na deze misser het redvoertuig van Almere gealarmeerd in plaats van het redvoertuig van bijv. Kampen.
Nu waren er geen slachtoffers afhankelijk van de inzet van een redvoertuig maar als je bijv. in Emmeloord op drie hoog de brand bent ontvlucht naar het balkon oid dan is het toch wel zaak dat een redvoertuig van welke VR dan ook zo snel mogelijk ter plaatse arriveert.
N.B. Andersom werd vannacht nog bij een grote brand in Kampen o.a. wel de autospuit van Ens gealarmeerd en dat is al vaker het geval geweest bij grote branden in Kampen e.o.