GRIP 1 Middelhulpverlening (tankwagen/meerdere vrachtwagens) Hazeldonk - Breda 17-07-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Middelhulpverlening (tankwagen/meerdere vrachtwagens) Hazeldonk - Breda 17-07-2015  (gelezen 4642 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1362466 date=1437137249
Zo te zien ook materieel vanuit België ter plaatse geweest:

https://twitter.com/WA_EttenLeur01/status/621999180177932288

Dit is een voertuig van een Belgische wegenbouwaannemer die het verkeer waarschuwde voor het ongeluk. Er waren voertuigen van de Belgische brandweer uit Wuustwezel en ik dacht Meer aanwezig. Was veel materiaal aanwezig. De beide VC voertuigen waren er ook.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: Dierentuinen link=msg=1362500 date=1437144949
Dit is een voertuig van een Belgische wegenbouwaannemer die het verkeer waarschuwde voor het ongeluk. Er waren voertuigen van de Belgische brandweer uit Wuustwezel en ik dacht Meer aanwezig. Was veel materiaal aanwezig. De beide VC voertuigen waren er ook.

Meer is eerstaangewezen voor dit stuk weg maar  dat ook Wuustwezel op pad gegaan is lijkt me niet onwaarschijnlijk gezien de ravage en de eerste meldingen naar aanleiding van die ravage, en een tankwagen (en op Hazeldonk hebben ze geleerd dat "geen borden" niet gelijk is aan  "geen gevaarlijke stoffen" ).

Ik ken dit voertuig niet. Ik kan ook niet zo snel zien van wie het is.
Maar na een aantal ongevallen zijn er brandweerkorpsen die een eigen signalisatievoertuig hebben aangeschaft. Er is mij niet bekend of dit in Meer of Wuustwezel ook zo is, maar  dit  ter algemene informatie.


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Citaat van: PBees link=msg=1362538 date=1437159441
Meer is eerstaangewezen voor dit stuk weg maar  dat ook Wuustwezel op pad gegaan is lijkt me niet onwaarschijnlijk gezien de ravage en de eerste meldingen naar aanleiding van die ravage, en een tankwagen (en op Hazeldonk hebben ze geleerd dat "geen borden" niet gelijk is aan  "geen gevaarlijke stoffen" ).

Ik ken dit voertuig niet. Ik kan ook niet zo snel zien van wie het is.
Maar na een aantal ongevallen zijn er brandweerkorpsen die een eigen signalisatievoertuig hebben aangeschaft. Er is mij niet bekend of dit in Meer of Wuustwezel ook zo is, maar  dit  ter algemene informatie.
Dit was een signalisatievoertuig van een Belgische wegenbouwaannemer. Dit weet ik omdat ik dit voertuig gepasseerd ben tijdens de inzet. Ben tp. geweest melding was op C.2000 ook rommelig. Werd ook aanwezigheid van een touringcar gemeld.

Stond een tweede tankwagen met bordjes. Was in eerste meldingen betrokken bij het incident. Bleek later dat deze man eerste hulp had verleent.

Tevens melden dat se LFL02 aan de grond heeft gestaan.

In Hoogstraten is er een brandweer signalisatievoertuig waar op de voorkant en beide zijkanten in witte koeien letters brandweer staat met twee blauwe pitten op het dak en blauwe leds in de achter deuren.


ffemt19

  • Adjudant (bevelvoerder)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 798
  • We finish what others can't
    • Brandweer Lommel
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1362466 date=1437137249
Zo te zien ook materieel vanuit België ter plaatse geweest:

https://twitter.com/WA_EttenLeur01/status/621999180177932288

Lijkt me toch een signalisatievoertuig van de brandweer te zijn.
In België heeft de brandweer signalisatievoertuigen om de werkplek te beveiligen met een pijlbord en afzettingsmateriaal (kegels en flitslichten).
Go home we got it !!!  We finish what others can't