Kwaliteit BHV-EHBO'ers

Auteur Topic: Kwaliteit BHV-EHBO'ers  (gelezen 11179 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

spruit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 331
Reactie #40 Gepost op: 9 september 2005, 18:40:12
Ik denk dat als je zomaar 1x in het jaar je bhv diploma bij houd dat je niet zo ervaren bent als een ehbo-er die elke maand zoiezo 2x oefend  + buitenoefeningen en wedstrijden.
Ik merk zelf door dat wij met de wedstrijdploegen door hebben geoefend dat het veeel beter gaat dat merk je goed als je dan een oefening doet met de rest derbij. (vind ik hoor) maar ja dat is ieder zijn eigen keuze toch


Jorrin

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,704
    • Lotuskring Het Gewondennest
Reactie #41 Gepost op: 9 september 2005, 18:49:48
Begrijp ik hieruit dat "jouw"organisatie een soort van concurrent is van de OK (methode)?  dat lijkt mij een prrrima ontwikkeling. Kan ik ergens een donatie overmaken ;) ;D?

En waar moeten de medestanders staan... ;D


wilco5379

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
  • ik ben niet gek ben randstadrail ik onspoor ook
Reactie #42 Gepost op: 20 oktober 2005, 20:44:31
ik ben dus ehbo via het rodekruis en ik doe bhv via me werk en laat ik het je zo zeggen dat 9 van de 10 bhv'ers van me af moeten blijfen want ik schrok er van hoe hun kennis is kwa ehbo
ehbo'er plv hoofd bhv'er


Ad Fundum

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 23 oktober 2005, 00:10:32
Ik ben een tijd ploegleider BHV geweest en heb bij mijn werkgever gehamerd op een volwaardig EH diploma en meer oefening voor mijn ploeg. Het antwoord was 'nee', als dat nodig was dan zou het wel wettelijk voorgeschreven zijn. We leerden tijdens de herhaling BVH wel om een so in een donkere kamer te vinden???

Toen een BHV'er in het echie geconfronteerd werd met een bewusteloos so deelde hij mede dat hij daar niet voor opgeleid was. Hij liep weg om mij te gaan zoeken. Met het so is het gelukkig goed afgelopen.

Door de bank genomen zijn veel EH verleners niet competent en/of  onvoldoende geoefend. Eens in de twee jaar een test is imho veel te weinig.