Oke dit is bijzonder want ken idd iemand die hierover contact gehad heeft met DUO en die gaf wat anders aan (wat ik aangeef).
Als ik dit allemaal lees is het daar ook een zooitje..
Opmerking: je hebt bij duo ook een test voor welke stelsel je valt. Als je voor de eerste keer stufi hebt ontvangen voor september 2015 dan val je onder het oude stelsel staat erbij.
Als je je studie bent gestart in schooljaar 2013-2014 of zelfs in 2014-2015, dan val je voor de rest van je studie (mits je stopt/switcht vanaf 2015-2016) in de oude regeling. Basisbeurs, uitwonende beurs + OV wordt dan een gift. Start je vanaf schooljaar 2015-2016 dan wordt je basisbeurs + uitwonende beurs een lening.
Wat ik mij afvraag is, het nieuwe stelsel dus basisbeurs + uitwonende beurs = lening, gaat pas in vanaf studiejaar 2015-2016. Dat is dus vanaf 1 september 2015. Onze studiejaar begint op 10 augustus (dus 1 augustus 2015), dit valt nog onder studiejaar 2014-2015, dan zou je gewoon nog in de oude regeling moeten vallen voor de duur van je studie.
Iemand zei dat het verwerpelijk is om studiefinanciering te ontvangen, dit is natuurlijk onzin. Je hebt er gewoon recht op. Sterker nog, ik ken geen enkel persoon die ooit een duale studie heeft gedaan, die geen studiefinanciering heeft ontvangen. Of je nou bij de politie werk, of ergens anders een duale studie volgt. Je hebt er recht op, en het is je goed recht om het wel aan te vragen of niet.