ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping

Auteur Topic: ME-voertuigen 2016 : Mobiele eenheid krijgt witte voertuigen met politiestriping  (gelezen 32828 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: LSPD link=msg=1433107 date=1467213238
Wat is daar mis mee? Verkeer waarvan je voorrang wil krijgen met blauw komt toch vooral van rechts?

Zoals RS6 aangaf uberhaupt: signalering is erg erg mager. Als ze echt haast hebben overdag vallen die 2 blauwe hockeypucks echt niet op die op het dak liggen..... Dat is een gemiste kans vind ik zelf. Verder zien ze er mooi en goed functioneel uit!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


LSPD

  • Generalist GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 701
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1433108 date=1467213364
Zoals RS6 aangaf uberhaupt: signalering is erg erg mager. Als ze echt haast hebben overdag vallen die 2 blauwe hockeypucks echt niet op die op het dak liggen..... Dat is een gemiste kans vind ik zelf. Verder zien ze er mooi en goed functioneel uit!

Dat het mager is zie ik ook. Zal vast te maken hebben met het feit dat bij bekogelingen lampen altijd mikpunten zullen blijven.

Maar als dan de keuze gemaakt moet worden tussen blauw boven bijrijder of bestuurder, hoezo is die eerste dan een slechte keus?


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
De blauwe lampen vallen zo toch weg achter de witte schijnwerpers?
Waar zit het amber verwerkt?
Wat is het doel van de amber tekstbordjes?


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Citaat van: LSPD link=msg=1433121 date=1467216093
Dat het mager is zie ik ook. Zal vast te maken hebben met het feit dat bij bekogelingen lampen altijd mikpunten zullen blijven.

Maar als dan de keuze gemaakt moet worden tussen blauw boven bijrijder of bestuurder, hoezo is die eerste dan een slechte keus?

Als ik een kruising op rij kom ik in de meeste gevallen eerst verkeer van links tegen, erna pas van rechts. Enigste reden die ik kan bedenken waarom het beter is om blauw boven bestuurder zit in plaats van bijrijder (maar dat zit het hier niet).
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Citaat van: cavia link=msg=1433134 date=1467219287
De blauwe lampen vallen zo toch weg achter de witte schijnwerpers?
Waar zit het amber verwerkt?
Wat is het doel van de amber tekstbordjes?
Uniformiteit van voertuigen heeft ook een nadeel: "Bij welk voertuig moet ik nou instappen?" Opgelost door het nummer. Was voorheen met gewone bordjes geregeld.

De zwaailampen zijn dual-color.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Led dak schijnwerpers hebben inderdaad een strobe functie,  zijn erg duidelijk! En uiteraard knipperende koplampen.

Voertuig nummers voorzien van nieuwe eenheid nummer zijn oranje van kleur en brandend,  nummering is eenvoudig aan te passen via pda.


gebruiker0401206

  • Gast
De strobe functie van de schijnwerpers op het dak is vooral bedoeld om de menigte uit elkaar te drijven.
Althans dat stond in het bestek. Zal vast een verhoogde attentiewaarde op de weg geven. De lampen heten RPL8400, waarbij 8400 maximale lichtopbrengst in Lumen per lamp is. Ter vergelijking, een koplamp levert grofweg tussen de 700-800 lumen.
De 3 letters staat voor "Riot Police Light", evenals de initialen van de ontwerper ;D


tdmjohnny

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 60
Ik mag toch hopen dat het raster op de voorruit vergrendeld kan worden..zie de eerste de beste raddraaier al aan het raster hangen..het is zeker ook de bedoeling van de ervaren "ontwikkelaars" om het raster te plaatsen tijdens de stop om "om te hangen" want dat gaat zeker niet lukken tijdens het rijden richting incident...oh ja de lange latten worden ook wit  ;D


gebruiker0401206

  • Gast
Het rek voor de voorruit schuift omhoog en kan dan worden vergrendeld.


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Het lijkt wel of de beste stuurlui ook hier aan wal staan.. Het flex-concept is niet van vandaag of gisteren, daar is al ervaring mee opgedaan en ik neem aan dat bij de verdere ontwikkeling van deze voertuigen de werkvloer is betrokken. De oplossing voor het rek op de voorruit wijkt trouwens niet zo erg af van de Spaanse, Catalaanse, Engelse, Schotse en Ierse oplossingen.