Start aanbestedingen 4 nieuwe voertuigen regio Twente

Auteur Topic: Start aanbestedingen 4 nieuwe voertuigen regio Twente  (gelezen 13803 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #30 Gepost op: 17 juli 2016, 01:45:19
Citaat van: TheFireChief link=msg=1437242 date=1468709554
Dat was mijn gedachte ook, vandaar mijn vraag

Misschien krijgen ze van die kasten die kunnen zakken? Hebben ze bij de HV's voor Limburg-Noord ook gedaan:


Het is sowieso een 3 asser, dus boven de wielen kunnen de kasten al niet zakken. Voor het overgebleven gedeelte is het mogelijk.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


guest12562

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 17 juli 2016, 09:07:17
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1436883 date=1468594345
Eenheid is leuk. Maar het zou geen doel opzich moeten worden. Een regio welke zo hard voertuigen moet wegbezuinigen zou geen voertuigen van 5 jaar oud moeten vervangen zodat ze voortaan allemaal hetzelfde merk hebben. Er zitten voordelen aan Eenheid, maar zoveel nou ook weer niet, zeker niet als het gaat om drie (DRIE!) voertuigen.

Ik hoop overigens dat de brandweer Twente voldoende ladders op de HV laat leggen. Dan kunnen ze straks ook nog bij de spullen bovenin de laadruimtes.

Landelijke aanbesteding klinkt leuk voor de financien, maar werkt in mijn ogen echt niet. Elke regio heeft zijn eigen specifieke wensen en eisen, laat dat lekker door de regio bepaalt worden. Je kunt toch niet aan alle eisen van alle regio's voldoen, dan gaan er juist weer veel merken afvallen.


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Reactie #32 Gepost op: 17 juli 2016, 16:28:43
Citaat van: Steve link=msg=1436270 date=1468353333
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1436265 date=1468352161
Help me even. Welk voertuig is er dan precies verkocht? Voor zover ik weet heeft Hengelo nooit een HV-1 gehad?

Binnen Brandweer Twente werd/wordt dit voertuig genoemd/gezien als een HV-1 en het klopt, dit is volgens de landelijke norm niet correct maar het zij zo.

Gr,
Steve

Landelijk gezien was het een HV-2+,en ehhh Luke:Hengelo heeft zeker een HV-1 gehad.Dit was een Magirus-Deutz (volgens mij 170D11) met opbouw van Motorkracht Hoogeveen (nu DRV) en het kenteken 62-SB-10.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #33 Gepost op: 17 juli 2016, 16:31:31
Citaat van: Herbert1971 link=msg=1437324 date=1468765723
Landelijk gezien was het een HV-2+,en ehhh Luke:Hengelo heeft zeker een HV-1 gehad.Dit was een Magirus-Deutz (volgens mij 170D11) met opbouw van Motorkracht Hoogeveen (nu DRV) en het kenteken 62-SB-10.

Ik zie het inderdaad. Dat was dan trouwens wel Heul lang geleden  :P
 :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


SierraDelta63

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
Reactie #34 Gepost op: 29 juli 2016, 11:56:20
Iemand al iets gehoord over de aanbesteding van de 2 nieuwe redvoertuigen?


Herbert1971

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
Reactie #35 Gepost op: 30 juli 2016, 00:08:35
Citaat van: SierraDelta63 link=msg=1439446 date=1469786180
Iemand al iets gehoord over de aanbesteding van de 2 nieuwe redvoertuigen?

Ik niet,moet je even de VRT vragen...


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #36 Gepost op: 30 juli 2016, 10:04:31
Nog niks over bekend. Er gingen diverse geruchten maar de eerste vervangingen zullen er pas in 2017 komen


Steve

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 101
Reactie #37 Gepost op: 3 oktober 2016, 17:52:19
Citaat van: SierraDelta63 link=msg=1439446 date=1469786180
Iemand al iets gehoord over de aanbesteding van de 2 nieuwe redvoertuigen?

Het worden er 4.

3x autoladder, Mercedes Benz Atego met Magirus knikladder/Hilton (standplaatsen Almelo + Hengelo-Centrum + Enschede-Noord)
1x Hoogwerker, Mercedes Benz Econic met Bronto opbouw (Standplaats Enschede-Hoofdpost)

Afgevoerd worden de autoladder van Hengelo-Noord (05-1251), de hoogwerker van Hengelo-Centrum (05-1151), de hoogwerker van Enschede-Hoofdpost (05-4152), de autoladder van Enschede-Noord (05-4151), de hoogwerker van Almelo (05-3151) en de DAF hoogwerker van Rijssen (05-5151). Het is de bedoeling dat Rijssen de hoogwerker van Nijverdal (MAN/Metz 05-5451) krijgt.

Bovenstaande gaat allemaal zo`n beetje spelen in het midden van 2017.
Tot nu toe is dit de stand van zaken.........

Gr,
Steve
Hoofdbrandwacht,Duiker,DPL,Gaspakdrager,Chauffeur, Bev speciale voertuigen.


tygerpower

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 543
Reactie #38 Gepost op: 4 oktober 2016, 22:17:32
in de gehele regio blijven er dus maar 2 Hoogwerkers over.

weet je zo ook de hoogtes van de voertuigen?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #39 Gepost op: 4 oktober 2016, 22:19:37
Citaat van: tygerpower link=msg=1450757 date=1475612252
in de gehele regio blijven er dus maar 2 Hoogwerkers over.

Maarja. De Hoogwerkers hebben eigenlijk ook bijna geen voordelen meer ten opzichte van de Ladders.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens