Opleiding N4 - Start week 5 2016

Auteur Topic: Opleiding N4 - Start week 5 2016  (gelezen 88721 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Broodjekaas

• Aspirant Hoofdagent eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #240 Gepost op: 21 oktober 2015, 16:26:02
Citaat van: San link=msg=1379506 date=1445436871
Gefeliciteerd, broodje kaas!
Is lekker gevoel he na al die maanden!!☺

Zo zeg dat wel san! Nog gefeliciteerd btw ;D. helemaal vergeten te zeggen

Mike.H

• Forum gebruiker
Reactie #241 Gepost op: 21 oktober 2015, 18:18:25
Netjes! Gefeliciteerd!
Sollicitatie Hoofdagent Rotterdam

bewapi

• Aspirant Niveau 4 Noord-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #242 Gepost op: 22 oktober 2015, 16:03:00
Vandaag de uitnodiging ontvangen voor bewust blauw, dit terwijl de aanstelling al binnen is.
Bewust Blauw blijft een verplicht onderdeel en zal alsnog doorlopen moeten worden.... nouja baat het niet dan schaad het niet

Marsme

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #243 Gepost op: 23 oktober 2015, 14:34:26
Van de week ook de mail gehad met intentie tot aanstelling in week 5. Jeej! Data voor huisbezoek en medische keuring zijn ook gepland...heb er goede op, aangezien ik beiden 2 jaar geleden ook heb gehad voor de VP. Helaas konden ze nog niet aangeven of de opleiding voor Rotterdam ook daadwerkelijk zal plaatsvinden in Rotterdam of dat het toch Den Haag gaat worden.
Nog meer mensen die 19 november BB hebben in Rotterdam?

twister

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #244 Gepost op: 23 oktober 2015, 16:47:11
Beste allemaal!

Allereerst gefeliciteerd voor degenen die zijn aangenomen voor de opleiding week 5 2016.
Op dit moment zit ook ik in de selectieprocedure voor de opleiding van februari 2016.
Volgende week woensdag 28 oktober heb ik mijn eindgesprek.
Uiteraard is het nog afwachten of ik door het eindgesprek heen kom, maar toch zie ik al wel een behoorlijk probleem: als ik zou worden aangenomen dan zou ik in februari 2016 moeten beginnen, echter hebben mijn vriendin en ik al een vakantie geboekt voor maart 2016, zoals wel meer mensen vakanties boeken voor het volgende jaar. (een annuleringsverzekering zal het wisselen van baan niet dekken haha) Heeft iemand van jullie dit probleem ook? (of gehad?) Tevens heb ik een opzegtermijn van 3 maanden bij mijn huidige werkgever.

Volgens W&S valt hier niks aan te doen en is het dus kiezen of politie en weg vakantiegeld, of geen politie en vakantie behouden. Op de vraag om mij naar de volgende lichting mei 2016 te verplaatsen werd resoluut met een korte nee geantwoord. Erg stug vind ikzelf, iedereen die van baan naar baan gaat of wil heeft toch met een opzegtermijn te maken of zie ik dat nou verkeerd? Baal er ondertussen stevig van terwijl ik het eindgesprek nog moet hebben.

Hopelijk kunnen jullie mij van wat info voorzien.

gr.

Broodjekaas

• Aspirant Hoofdagent eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #245 Gepost op: 23 oktober 2015, 17:02:49
Goed dat je al zo ver bent gekomen twister. Het is een lastige situatie zoals je
zelf al aangeeft. Ik zou als ik jou was mezelf eerst focussen op het eindgesprek. Ook tijdens dit gesprek vallen veel kandidaten af. Als je daar doorheen bent kan je altijd nog de knoop doorhakken of je op vakantie gaat of niet. Als ik me niet vergis heeft iemand op dit forum aangegeven van oktober naar februari te wille gaan, dit was geen enkel probleem. Raar dat het bij jou niet kan.

San

• Forum gebruiker
Reactie #246 Gepost op: 23 oktober 2015, 17:09:21
Citaat van: twister link=msg=1379973 date=1445611631
Beste allemaal!

Allereerst gefeliciteerd voor degenen die zijn aangenomen voor de opleiding week 5 2016.
Op dit moment zit ook ik in de selectieprocedure voor de opleiding van februari 2016.
Volgende week woensdag 28 oktober heb ik mijn eindgesprek.
Uiteraard is het nog afwachten of ik door het eindgesprek heen kom, maar toch zie ik al wel een behoorlijk probleem: als ik zou worden aangenomen dan zou ik in februari 2016 moeten beginnen, echter hebben mijn vriendin en ik al een vakantie geboekt voor maart 2016, zoals wel meer mensen vakanties boeken voor het volgende jaar. (een annuleringsverzekering zal het wisselen van baan niet dekken haha) Heeft iemand van jullie dit probleem ook? (of gehad?) Tevens heb ik een opzegtermijn van 3 maanden bij mijn huidige werkgever.

Volgens W&S valt hier niks aan te doen en is het dus kiezen of politie en weg vakantiegeld, of geen politie en vakantie behouden. Op de vraag om mij naar de volgende lichting mei 2016 te verplaatsen werd resoluut met een korte nee geantwoord. Erg stug vind ikzelf, iedereen die van baan naar baan gaat of wil heeft toch met een opzegtermijn te maken of zie ik dat nou verkeerd? Baal er ondertussen stevig van terwijl ik het eindgesprek nog moet hebben.

Hopelijk kunnen jullie mij van wat info voorzien.

gr.

Beste,

Ik wist dat toen ik solliciteerde op de openstaande vacature al dat ik in oktober zou beginnen, halverwege de sollicitatie procedure is dit verschoven naar februari.
Bij de vacature staat vermeld dat de procedure min 6 maanden in beslag zal nemen. Dus opzich had je een aantal maanden geleden dit 'probleem' al..

Doorschuiven van klas naar klas gaat zomaar niet, omdat jij een vakantie hebt staan.

Buiten dat is dot niet zomaar een baan....
En als je moet kiezen tussen een toekomst en carrière bij de politie en 1x vakantie... dan zou ik het wel weten.
Je krijgt waars een kans om hier toekomst mee op te bouwen.... dat gooi je toch niet weg voor een vakantie

Maar dat is mijn mening.... ik heb hier iig geen probleem mee gehad qua vakantie omdat ik vanaf begin al wist dat als ik alles succesvol zou doorlopen wanneer ik dan zou beginnen.

Succes met je keuze!!

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #247 Gepost op: 23 oktober 2015, 17:31:37
Beste twister,

De politieopleiding is een opleiding die je bij voorkeur samen doet. Dus met een en of nog veel meer personen tegelijk. Dat is omdat er voor bepaalde proeves samenwerking en organisatie wordt verwacht. Als de eenheid voorziet om rond de zomer geen opleiding te starten dan zou je solo de opleiding in gaan. Dus niet samen proeves doen en geen gelijken om mee te leren. Het is voor de eenheid ook niet handig om weer een grote verkeerscontrole te houden voor je examen waarbij aan allerlei eisen voldaan moet worden terwijl die enkele maanden daarvoor ook al gehouden is.

Je kan het heel stug vinden, maar er zijn meer belangen waar men rekening mee moet houden en, helaas voor jou, nog altijd meer kandidaten dan plaatsen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

twister

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #248 Gepost op: 23 oktober 2015, 17:48:55
Klopt! De punten die jullie aandragen kloppen ook zeker en geef jullie geen ongelijk.
En ik heb er ook zeker beeld bij dat opleiding samen met anderen gedaan moet worden. Op dit moment ben ik 8 jaar werkzaam bij de KMAR, en ben 6 maanden tijdelijk tewerkgesteld bij de politie dus in die zin ben ik niet helemaal blanco. Voorheen werd er nog "maatwerk" gedaan voor ex-KMAR, dat wordt helaas niet meer gedaan. Nu wil ik zeer zeker niet suggereren dat ik een voorkeursbehandeling moet krijgen of iets dergelijks. Alleen zie ik de bezwaren niet om mij te verplaatsen naar de lichting van mei, en dus ook gewoon weer in een volledige klas om samen opdrachten en examens te kunnen doen. Ik kan me voorstellen dat een lichting eerder niet gaat, maar een lichting verder zie ik het probleem niet van in. ( 3 maanden later). Mogelijk heb ik overheen gelezen maar ik kan niet herinneren dat ik ergens in de selectieprocedure de startdatum heb gelezen.
Vwb die vakantie.. Als ik kan kiezen, kies ik zeker liever voor de politie dan voor de vakantie, maar om nou 2000€ weg te gooien vind ik ook weer zo wat..
Ik ga gewoon m'n best doen bij het eindgesprek en ik hoop dat er misschien toch iets mogelijk is.
Bedankt voor jullie respons.

San

• Forum gebruiker
Reactie #249 Gepost op: 23 oktober 2015, 17:55:35
Begrijpelijk dat je niet zomaar 2000 euro wilt weggooien!
Wat ik hier op het forum gelezen heb is dat de klassen voor mei 2016 ookal met mogelijke aspiranten gevuld is. Er zijn zelfs mensen waarbij de gehele procedure 'on hold' is gezet omdat alle klassen al vol zitten. (februari en mei)
Dus dat zou wellicht een rede kunnen zijn dat ze zo resoluut zijn in het verplaatsen....

En inderdaad er kunnen nog mensen uitvallen op verschillende onderdelen en komt er zo nog een plekje vrij voor mei 2016! Zou mooi zijn voor je.

Voor welke eenheid heb je gesolliciteerd?