Opleiding N4 - Start week 5 2016

Auteur Topic: Opleiding N4 - Start week 5 2016  (gelezen 89784 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Lexxxus

• Aspirant hoofdagent Noord Nederland
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #340 Gepost op: 11 november 2015, 20:19:02
Hallo iedereen,

Ik volg dit forum al een tijdje "anoniem". Erg leuk en interessant om er achter te komen wie er nog meer voor Noord Nederland hebben gesolliciteerd.

Ik zelf heb vrijdag het "antecedenten" onderzoek. Normaal komen ze bij nu thuis langs, althans dat dacht ik. Ik mag naar het bureau zelf gaan en daar het gesprek voeren.

Mijn vraag is of iemand weet wat je kan verwachten en of iemand ook op het bureau moest komen i.p.v. een huisbezoek.

Ik hoor het graag!
Sollicitatie Hoofdagent Noord Nederland

Youpo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #341 Gepost op: 11 november 2015, 20:28:24
@ Bpau
Dat is inderdaad de mail die ik bedoel.
Dan ga ik maar eens op bezoek bij mijn huidige baas om wat door te geven  :D

Bedankt collega!  O0

@Lexxxus
Ik denk zelf dat het iets met tijd te maken heeft en dat je vandaar naar hun toe moet komen.
Voor de rest zal dat het zelfde zijn als ze bij jou thuis komen.
Bij mij kwam er maandag iemand langs. Zelf denk ik dan zodat ze weten hoe je er woont en in mijn geval maakte hij ook een praatje met mijn vriendin.
Ik heb wel gelezen in deze forum dat er ook iemand naar het bureau moest... Diegene zal misschien me vraag kunnen beantwoorden.
Succes met de laatste loodjes!
Sollicitatie Hoofdagent Limburg

Lexxxus

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #342 Gepost op: 11 november 2015, 20:35:29
@Youpo bedankt voor je reactie!
Daar was ik al wel van uit gegaan inderdaad. De reden waarom ik me er enigszins druk om maak is omdat ik zelf wat op mijn kerfstok heb staan waarvoor ik al eens eerder ben afgewezen. Destijds een persoonlijk gesprek aangevraagd en gehad. Toen is het advies gegeven om het 2 jaar na de afwijzing weer te proberen. Dat was in 2012.
De vorige keer heb ik dit onderzoek niet gehad dus het is wel een vooruitgang maar nog geen zekerheid ;)
Ik ga het beleven vrijdag want ik wil wel erg graag beginnen in februari 2016!!!

Broodjekaas

• Aspirant Hoofdagent eenheid Noord-Holland
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #343 Gepost op: 11 november 2015, 20:44:17
Ik moest ook naar het bureau voor het antecedentenonderzoek. Had niks te maken met tijd
maar met geld. Niks om zorgen over te maken, zoals de meeste mensen aangeven is het een erg prettig gesprek. Zolang je vanaf het begin al open bent geweest met wat je op je kerfstok heb staan zal het vast geen probleem zijn. Wees er tijdens dit gesprek ook eerlijk over en kom er uit jezelf mee. Liegen is sowieso einde verhaal.

jimmy

• Forum gebruiker
Reactie #344 Gepost op: 11 november 2015, 21:00:00
Gefeliciteerd Youpo!

En lexxxus succes zoals al gezegd is gewoon eerlijk zijn meer kun je niet doen. Wat je kan verwachten is een leuk gesprek over jou gehele leven. Met soms wat persoonlijke vragen en als er knel punten zijn zullen ze daar wat meer op door gaan.

Lexxxus

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #345 Gepost op: 11 november 2015, 21:01:26
@broodjekaas bedankt voor je reactie.
Ik ben vanaf het eerste moment eerlijk geweest. Tijdens het korpsgesprek heb ik dit uitgebreid besproken met de persoon van W&S. Aan de hand van dit gesprek heb ik nog een kopie van de brief, die ik ontvangen heb naar aanleiding van het persoonlijke gesprek in 2012, naar haar toe moeten sturen. Dit zouden ze bijvoegen voor het BGO.
Het zou voor mij echt super zijn als mijn verleden nu echt achter mij ligt. Ik heb best lang hier een baan gehad en dan weer daar omdat mijn keuze helder was/is. Op het moment dat er vacatures zouden komen, zou ik vooraan staan! Vandaar dat ik erg graag wil, laten we hopen op het beste ;)

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #346 Gepost op: 11 november 2015, 22:05:09
Allereerst gefeliciteerd!!

Erg handige tips inderdaad. Altijd eerlijk zijn, dan komt het wel goed. Het doel van het antecedentenonderzoek is onder andere om uit te zoeken of er factoren zijn in je omgeving die jouw werk kunnen beïnvloeden. Denk aan verkeerde vrienden of chantage. Druk vanuit de criminele familie of een verleden. ('Crimineel' verleden) Dat verleden wil men van vaststellen dat dat echt tot het verleden behoort. Dit doet men door te kijken hoe jij naar dat verleden kijkt, hoe je verandert bent etc.

Zolang je open en eerlijk bent, is er niks om je zorgen over te maken. Verwacht ook persoonlijke vragen. Zo vroeg de onderzoeker aan mij of ik vreemd ga, hoe ik mijn partner ontmoet heb etc.  

Ik moest overigens ook naar het bureau. Dit had alles te maken met de tijd...

Heel veel succes! Het komt vast goed :)
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te

Mike.H

• Forum gebruiker
Reactie #347 Gepost op: 12 november 2015, 07:37:55
Citaat van: San link=msg=1383571 date=1447240781
@ Mike.H, jij had toch ook afgelopen dinsdag bewust blauw in Rotterdam?  Hoe was dat voor jou? Ook aangepaste versie? En was iedereen in jou clubje ook al klaar met de procedure?

Klopt San! Bij mij was het ook een aangepaste versie en iedereen heeft de procedure al afgerond. We hebben nog een paar vragen kunnen stellen zoals op welke locatie we nou beginnen. In een mail stond bij iedereen dat er een kans is dat we voor de opleiding in Den Haag worden geplaatst. Ze hebben het voor ons nagecheckt, we beginnen gelukkig allemaal in Rotterdam!
Sollicitatie Hoofdagent Rotterdam

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #348 Gepost op: 12 november 2015, 07:40:51
Oh gefeliciteerd! Bij BB Den Haag werd er juist verteld dat er misschien nog een paar van Rotterdam kwamen... Maar niet dus ;D
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te

San

• Forum gebruiker
Reactie #349 Gepost op: 12 november 2015, 08:12:40
Beter dat het ook in Rotterdam de aangepaste versie was.
Duurde het ook korter dan in eerste instantie aangegeven was?
Geen rolspel en quiz dus?
Ik had Stip gelijk na de mail met student nummer al gevraagd waar ik geplaatst zou worden omdat er in die mail stond dat we later te horen zouden krijgen waar ik het onderwijs zou volgen.
En kreeg gelukkig ook direct te horen dat ik in Rotteraam zou zitten!!!
Sollicitatie Hoofdagent Rotterdam