Opleiding N4 - Start week 5 2016

Auteur Topic: Opleiding N4 - Start week 5 2016  (gelezen 88739 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

San

• Forum gebruiker
Reactie #410 Gepost op: 19 november 2015, 15:22:15
Haha komt t bij jou stoffig en gekreukt uit je kast????? Haha

Kreeg je meteen alles mee of krijg je nog een nalevering?
Sollicitatie Hoofdagent Rotterdam

MikeH

• Forum gebruiker
Reactie #411 Gepost op: 19 november 2015, 15:56:50
Citaat van: Marsme link=msg=1385815 date=1447860805
Whoop whoop! Ook ik vandaag mijn aanstelling ontvangen!!
Heb er zin in!!

Gefeliciteerd!
Aspirant Hoofdagent Amsterdam

Xandra

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #412 Gepost op: 19 november 2015, 16:12:26
Goed dat ze die blauwe maand hebben, zo krijg je een goed beeld van het vak. Begrijp ik er nu uit dat je op meerdere bureaus mee gaat kijken? Of blijf je 4 weken op één bureau?

Danekato

• Aspirant Eenheid Midden-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #413 Gepost op: 19 november 2015, 16:48:45
Je gaat de 4 weken gewoon naar het basisteam waar jij geplaatst bent! Naar buiten, service, kennismaking met van alles en natuurlijk IBT!
Noodhulp verschilt heel erg per basisteam hoe dit ingedeeld wordt voor je als student. Ik ga in tertiel 5 met een eigen coach de noodhulp in en draai mee met de ploeg waar hij in zit. Je telt nog niet mee in de sterkte. In tertiel 7 draai je in dezelfde ploeg maar tel je wel mee in de sterkte.

jimmy

• Forum gebruiker
Reactie #414 Gepost op: 19 november 2015, 16:56:11
@san het was leuk om de toekomstige collega's te zien. En sommige discussies waren interessant. Maar we moesten dat filmpje uit jaar nul bekijken. En ze zeiden bij heel veel dit is oud of niet van toepassing op jullie. Maar gaven die info wel... En ik had gehoopt dat we meer info over de opleiding kregen zoala jullie wel hebben gehad. En de papieren onderteken die je anders op de pa ondertekend. En me vrouw was ook nog eens jarig dus had ik liever thuis gezeten omdat ik nu niks wijzer ben geworden.

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #415 Gepost op: 19 november 2015, 17:48:00
@san ik krijg nog veel dingen thuisgestuurd, zoals de handboeien, handschoenen, formeel jasje, overall en de broeken.

@jimmy: dat is rot. Jammer dat dat soort dingen niet beter met de tijd mee gaan en daardoor ook informatiever worden...
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te

Youpo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #416 Gepost op: 19 november 2015, 20:42:54
Oké, ik heb eigenlijk nog veel vragen en hoopte deze te kunnen stellen bij bewust blauw, maar aangezien het wat minder bij jou was Jimmy, vraag ik het hier in de hoop dat mensen mijn vragen kunnen beantwoorden. ;)

1) weet iemand of we verlof hebben met hemelvaart en de dagen erna? Hoe zit het met zomerverlof?
En met verlof aanvragen of bijzonder verlof?
2) wanneer weet je nou waar je uiteindelijk geplaatst word?
3) ik had ergens in een forum gelezen dat je ook sportschoenen krijgt? Weet iemand wat voor schoenen dit zijn? Mag je zelf kiezen? (Ik loop graag een blokje om)
4) werkt je tijdens je stage maanden ook in shiften? En hoelang weet je dit van te voren? Mag je ook evt ruilen of een voorkeur geven welke dienst je wel of niet zou willen.
5) is het handig om bij je opleiding iets  van ict te bezeitten, zoals een laptop? Of is pen en papier (bij wijze van) voldoende?

Mensen die denken (aangezien je pas drie weken van te voren horen krijgen waar ze geplaatst worden...) naar De PA in Eindhoven te gaan in wk5 en mensen die gesoliciteerd hebben voor regio Limburg? Of ben ik de enige die voor het zuiden gaat?

Als mensen het antwoord weten en willen geven... Thnx! 0098
Sollicitatie Hoofdagent Limburg

Waus

• Forum gebruiker
Reactie #417 Gepost op: 19 november 2015, 21:09:24
1) alle reguliere officiële feestdagen ben je vrij. Tenzij je in de noodhulp rooster zit. Dit is het eerste jaar dus nvt.
Zomerverlof is wanneer de academie dicht is. Dit is 3- 4 weken geloof ik rond half juli tot half augustus. Exacte data voor dit jaar heb ik zo niet paraat.

2) per korps verschillend.

3) je krijgt binnen en buitenschoenen. Merk staat niet vast en type ook niet. Je hebt alleen keuze in welke maat :p veelal assics op dit moment. Verwacht hier niet veel van.

4) per periode verschillend. In het eerste jaar is dit veelal ma-vrij van 0800-1700 aangezien je niet in de noodhulp zit. Vaak is in overleg veel mogelijk.

5) dit is je eigen voorkeur. 90% heeft dit volgens mij niet. Als je thuis maar 1 hebt, is wel handig.

Weet niet of je hier iets aan hebt en of het 100% allemaal klopt maar heb m'n best gedaan :)

Pepernoot

• Forum gebruiker
Reactie #418 Gepost op: 19 november 2015, 21:35:22
1) weet iemand of we verlof hebben met hemelvaart en de dagen erna? Hoe zit het met zomerverlof?
En met verlof aanvragen of bijzonder verlof?

De officiele dagen heb je vrij, echter is het mogelijk dat je bijvoorbeeld bij grote evenementen dan ingezet kan worden. Denk bijvoorbeeld aan Koningsdag.. dat je dan 1 dag naar het bureau moet.
Dit geldt ook voor oud en nieuw, als die valt in de academie tijd, grote kans dat je dan alsnog 1 dag moet werken met oud en nieuw.

2) wanneer weet je nou waar je uiteindelijk geplaatst word?
Ik weet niet of dat dit overal het zelfde is. Maar in Den Haag is het nu nieuw dat ze kijken welk bureau het beste bij je past. En dat krijg je dus te horen in de eerste vier maanden. En halverwege de opleiding kom je volgens mij nog op een ander bureau te werken (wel in het zelfde district).

4) werkt je tijdens je stage maanden ook in shiften? En hoelang weet je dit van te voren? Mag je ook evt ruilen of een voorkeur geven welke dienst je wel of niet zou willen.
Verschillend, ik had in het eerste jaar alleen maar dagdiensten, vroege diensten en late diensten. Hoe verder je komt en als je noodhulp mag rijden dan pas mag je de nachtdiensten in. Ruilen is lastig, aangezien er een sterkte is op het bureau en je een begeleider nodig hebt. Soms is in overleg wat mogelijk maar wees op tijd;)

5) is het handig om bij je opleiding iets  van ict te bezeitten, zoals een laptop? Of is pen en papier (bij wijze van) voldoende?
Pen en papier meer dan genoeg, je krijgt ook een hoop reader. Zorg er maar voor dat je een kladblok hebt voor aantekeningen en iets van een map voor alle readers O0

Youpo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #419 Gepost op: 19 november 2015, 21:44:08
@ Waus en Pepernoot thnx!
Ik denk ook dat veel duidelijk wordt als je het rooster in kan zien, maar dat komt wel goed.
Ik ben in ieder geval meer wijzer geworden  O0

Als iemand anders andere ervaringen hiermee heeft, hoor ik het ook graag! ;)
Sollicitatie Hoofdagent Limburg