0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.
Of het ook echt zo makkelijk gaat dat jij tijdens je schoolperiode moet gaan werken is klein. Dit heeft te maken met het feit dat je tijdens schoolperiode geen opsporingsbevoegdheid hebt en niet vuwa dragend bent. Waar dit precies staat weet ik niet maar ik hoorde van mijn trajectbegeleider dat ze hier wel strenger in zijn geworden maar...... Ik heb al wel geleerd dat alles mogelijk is
In dit besluit wordt verstaan onder ambtenaar:[...]degene die is benoemd tot adspirant voor de duur dat hij de praktijkstage volgt;
Je bent ten alle tijden opsporingsambtenaar. Als je in je eigen tijd een winkeldief aanhoudt ben je nog altijd AO. De Politiewet 2012 maakt daarin ook geen enkele uitzondering. De Ambtsinstructie wel:De definitie van praktijkstage is echter niet terug te vinden. Mijn inziens valt een terugroeping voor kerst of oud- en nieuwjaar ook gewoon onder je praktijkstage.
Ja daar is een kleine verandering in, zie hierhttps://www.politieacademie.nl/onderwijs/Documents/Bevoegdheden%20aspiranten%2006-10-2015.pdf (kreeg ging linkje voor elkaar).Maar voor grote evenementen kan de korpschef met 1 handtekening dit veranderen. Hierdoor is het sowieso feest voor je met oud en nieuw op het bureau.En voor de oplettende bij situatie 5.. Kans dat je vrij bent of IN het bureau ondersteunend werk moet doen.
Mike.H ik sta ook voor 12.45uur ingepland!