GRIP 3 Zeer grote hulpverlening (bouwkranen op woningen gevallen) - Alphen a/d Rijn 03-08-2015

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote hulpverlening (bouwkranen op woningen gevallen) - Alphen a/d Rijn 03-08-2015  (gelezen 120544 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bollie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Als je een 500 tonner wil bergen zal je minimaal het dubbele aan capaciteit nodig hebben om ze naar boven de krijgen.....

Denk zomaar dat er een mamoet mag komen....


Tmdejager

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Denk dat het een kwestie word van de kranen in stukken branden... Maar eerst liggen de prioriteiten nog op andere vlakken...
-Liebherr LTC 1050-3.1-


koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
Eén persoon onder het puin vandaan gehaald en één persoon bevestigd bekneld onder het puin.

ALPHEN AAN DEN RIJN – Het brugdek van de Koningin Julianabrug is zojuist uit de hijskraan gevallen en is bovenop huizen terecht gekomen. Er zijn minstens twintig personen gewond geraakt. Hoe zij er aan toe zijn, is niet bekend. Er is in ieder geval één persoon levend onder het puin vandaan gehaald.
Of er doden zijn, is niet bekend, meldt de brandweer. Verder ligt er in ieder geval in één winkel één persoon bekneld onder het puin.


en-er-gy

  • Uit de hand gelopen hobby: Verkeersregelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99

Kippenvel momentje :o

Ja das schrikken, maar gillen helpt die kraan ook niet terug overeind. Vind dat altijd te dramatiserend. Kan aan mij liggen hoor.



koenb

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 643
  • Surveillant Vrijpol
NOS meldt dat er om 19:15 een persconferentie gehouden wordt.

Citaat van: Liveblog NOS
Persconferentie om 19.15 uur
Om 19.15 uur is er een persconferentie over het ongeluk. Er zijn nog geen verdere details over de persconferentie.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Er valt wel het een en ander te onderzoeken/aan te merken :

-waarom geen ontruiming in het gebied van de valschaduw van de kranen volgens mij is dat een eis.
  bij een ontruiming wel veel materiele schade maar geen persoonlijke ongelukken etc.
-vanuit het beeldmateriaal ontstaat de indruk dat niets op de beide pontons was ge-zeevast
  als er wel grondig was ge-zeevast zou bij de slagzij van de ponton de tweede kraan waarschijnlijk niet overboord zijn gegaan en
  gekanteld je moet alles aan boord goed vastzetten je weet nooit wat er kan gebeuren
.
-twee mobiele kranen op twee pontons ieder vast aan een last, een hachelijke onderneming,
 bij het werken met twee kranen wordt meestal een jo-jo gebruikt zodat de last goed wordt verdeeld.
-uit de beelden blijkt niet dat het brugdeel horizontaal in de bek werd gehouden
  bij werken met dergelijke hoge kranen zit het aangrijpingspunt van de last dus hoog, dus moet je ervoor zorgen dat de boel niet    
  horizontaal gaat bewegen middels staaldraden op geschikte lieren


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Citaat van: jeffrey010 link=msg=1365161 date=1438619554
Hebben de verslaggevers van RTV West geen perskaart? Op tv zie je dat die net als alle andere omstanders achter het lint moet blijven en weg wordt gestuurd.
Ik zou mijn burgemeester het advies geven te besluiten tot een noodbevel/noodverordening, zodat een bepaald gebied voor eenieder, met uitzondering van degenen die daadwerkelijk betrokken zijn bij de hulpverlening, zal zijn afgesloten. Dan kom je er, ook al heb je een perskaart, niet in!


Ava

  • Geïnteresseerde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Citaat van: en-er-gy link=msg=1365175 date=1438620695
Ja das schrikken, maar gillen helpt die kraan ook niet terug overeind. Vind dat altijd te dramatiserend. Kan aan mij liggen hoor.

Sommige mensen schreeuwen, sommige vallen flauw, anderen 'bevriezen' en kunnen niks meer en weer anderen zijn in staat om helder te blijven nadenken en hulp te bieden.
Oordeel niet te snel over hoe iemand reageert.  :)  

Ik vind het gegil ook irriteren als je voor de 20e keer datzelfde filmpje in een nieuwsuitzending ziet, maar ja... het is beter dan een of ander muziekje in het filmpje te monteren.  ;)


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
USAR vrachtwagen PRIO 1:

https://www.youtube.com/watch?v=DKc8jXT3Tts
Video: Luuk De Lange
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Martin63

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Dit zou eigenlijk zo helemaal niet moeten, zet de kranen op het brughoofd en hijs zo de brug er in, die is vragen om moeilijkheden.
Deze filmpjes ken ik wel van facebook, had toch wel verwacht dat zoiets hier in ons land beter voor elkaar is.
Mobiele kranen op een ponton zetten, er heeft iemand goed zitten te slapen bij het ontwikkelen van dit plan.
De kranen zijn te groot en te zwaar om zomaar te bergen, die gaan echt in stukken gezaagd worden om zo afgevoerd te worden, Wat een schade zeg.