Een ding vraag ik me af hoe hebben ze dat brugdek eruit gehaald ik mag aannemen dat ze hem er op een vergelijkbare manier hebben uitgehaald.
zie hier
http://www.youtube.com/watch?v=V4CVDhHvC2s
Verwijderen Koningin Julianabrug - Alphen aan den Rijn
webak1
webak1
Is dus ook een andere opzet als de brug die nu geplaatst werd. 2 delen ipv 1, en waarschijnlijk is deze nieuwe ook zwaarder ivm zwaarder verkeer.
Brugdek is in de lengte (over de wegas) in tweeën geslepen, in het dek zijn gaten gemaakt voor hijsstroppen en de bevestiging van het val aan het contragewicht is doorgeslepen.
Dan heb je dus 1/2 brugdek zonder contragewicht dat horiziontaal gehesen kan worden, door een lichtere kraan. Deze stond ook op een ponton en het brugdek is horizontaal op een binnenvaartschip neergelegd.
Voordeel van iets dat toch als oud ijzer wordt afgevoerd, je kan het zo klein maken als je wil... dat is met een nieuw brugdek niet te doen. Of je moet hem ter plaatse in elkaar gaan lassen...
Een constatering na het zien van vele beelden: veel professionals die in de directe nabijheid van het ongeval zonder helm op het hoofd lopen, onder de arm of thuis gelaten hebben. Wellicht mag het volgens de regels, volgens mijn boeren verstand lijkt het mij onverstandig.
Gelukkig weet ik uit eerste hand de strikte VCA regels op dit werk, waarbij het principe 1 waarschuwing en de eerst volgende keer = helaas, einde opdracht...