GRIP 3 Zeer grote hulpverlening (bouwkranen op woningen gevallen) - Alphen a/d Rijn 03-08-2015

Auteur Topic: GRIP 3 Zeer grote hulpverlening (bouwkranen op woningen gevallen) - Alphen a/d Rijn 03-08-2015  (gelezen 120629 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,288
En iedereen zit altijd wel af te geven op die drones: maar de beelden
 http://www.youtube.com/watch?v=hNq2qbf-RY8#
 die gemaakt zijn een uur voor het ongeluk geven echt een perfect beeld van de positie van kranen, last, stempels en noem maar op. Daar gaan de onderzoekers een hoop nuttige informatie uit halen....

Hetzelfde geldt voor de diverse video's van het eigenlijke omvallen. De beelden geven niet 100% het antwoord, maar 5 of 10 jaar geleden zou zo'n onderzoek veel moeilijker geweest zijn.

Peen
Redacteur van


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: JJ75 link=msg=1365326 date=1438673381
Nu was deze man die aan het woord was ook gevraagd om een offerte voor de klus aan te bieden. Zijn verhaal is dus niet alleen op basis van de beelden.
Leuke collega's allemaal.  het mogen dan wel concurrenten zijn maar de vuilspuiterij achteraf, dat zie je zelden zo erg als nu. Ik bedoel wij maken wel eens een geintje over elkaars optreden maar als het mis gaat gaan wij niet meteen heel hard "sukkels"en wij doen dat anders" roepen. Als er een vliegtuig neerstort  hoor je ook niet alle andere maatschappijen roepen dat er fouten gemaakt zijn, je hoort Boeing ook niet luid in de pers verkondigen dat Airbus niet deugt, of omgekeerd. Ik werk in de Horeca en als een collega over de kop gaat door stommiteiten of een ongelukje in de keuken heeft waardoor de helft van de  gasten ziet thuis zit gaan wij ook niet openlijk verkondigen dat het bij ons nooit zo kan gaan... En toch zie ik velen van hen zakelijk gezien liever niet in de buurt.


PBees

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 408
Citaat van: peen van dienst link=msg=1365327 date=1438673714

Hetzelfde geldt voor de diverse video's van het eigenlijke omvallen. De beelden geven niet 100% het antwoord, maar 5 of 10 jaar geleden zou zo'n onderzoek veel moeilijker geweest zijn.

Peen

Waar is eigenlijk die derde kraan? Ik lees er veel over maar heb hem nog niet kunnen ontdekken


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833


warhamstr

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Citaat van: PBees link=msg=1365329 date=1438673997
Waar is eigenlijk die derde kraan? Ik lees er veel over maar heb hem nog niet kunnen ontdekken

is er niet, er zijn twee mobiele kranen en een ondersteunen constructie, allemaal op een eigen ponton.


sb79

  • NHT hollands midden
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Gele tak
15-103
15-145
16-156
16-160
16-825 AMBU-team
16-835 SIGMA
16-845 SIGMA <----mij onbekend voertuig iig geen sigma
MMT Amsterdam
MMT Rotterdam
OvDG oost
OvDG west
Regionaal geneeskundig functionaris


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: PBees link=msg=1365328 date=1438673868
Leuke collega's allemaal.  het mogen dan wel concurrenten zijn maar de vuilspuiterij achteraf, dat zie je zelden zo erg als nu. Ik bedoel wij maken wel eens een geintje over elkaars optreden maar als het mis gaat gaan wij niet meteen heel hard "sukkels"en wij doen dat anders" roepen. Als er een vliegtuig neerstort  hoor je ook niet alle andere maatschappijen roepen dat er fouten gemaakt zijn, je hoort Boeing ook niet luid in de pers verkondigen dat Airbus niet deugt, of omgekeerd. Ik werk in de Horeca en als een collega over de kop gaat door stommiteiten of een ongelukje in de keuken heeft waardoor de helft van de  gasten ziet thuis zit gaan wij ook niet openlijk verkondigen dat het bij ons nooit zo kan gaan... En toch zie ik velen van hen zakelijk gezien liever niet in de buurt.
Is het vuilspuiterij als je aangeeft dat jij de klus anders hebt geoffreerd en inhoudelijk aangeeft waarom? (vuilspuiterij is: het onterecht kwaad van iemand spreken; het onterecht kwaad van iemand spreken; lasterlijk geschrijf of gepraat)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Citaat van: Ava link=msg=1365324 date=1438673064
Vanaf 1m17s is goed te zien dat voor 2 poten zo'n constructie is gemaakt. Ponton was blijkbaar te smal voor de kraan. Zo te zien liggen er grote oranje platen onder die de poten moeten dragen/ondersteunen.

Waar ik eerder vraagtekens bij zet is hoe het contra-gewicht van de achterste kraan niet boven de ponton zit, maar boven het water. In hetzelfde filmpje goed van bovenaf te zien op 1m50s.
Op 1 van de allereerste geposte filmpjes is namelijk te zien dat die kraan daar aan die kant als eerste wegglijdt, van de ponton af.
sorry hoor, maar volgens mij heeft u nog nooit een kraan van dichtbij zien werken..... :-X
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Citaat van: JJ75 link=msg=1365326 date=1438673381
Nu was deze man die aan het woord was ook gevraagd om een offerte voor de klus aan te bieden. Zijn verhaal is dus niet alleen op basis van de beelden.
http://www.npo.nl/nieuwsuur/03-08-2015/VPWON_1235852
Vanaf 8 minuten.
Ik hoor hem nergens spreken over een eigen offerte en gezien zijn vakgebied als 'rij-instructeur' voor kraanmachinisten heeft hij daar ook geen mogelijkheden voor.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Citaat van: jadjong link=msg=1365337 date=1438676438
http://www.npo.nl/nieuwsuur/03-08-2015/VPWON_1235852
Vanaf 8 minuten.
Ik hoor hem nergens spreken over een eigen offerte en gezien zijn vakgebied als 'rij-instructeur' voor kraanmachinisten heeft hij daar ook geen mogelijkheden voor.

Citaat van: JJ75 link=msg=1365307 date=1438670140
(In mijn woorden) Vanochtend op radio 1 ... ... van de ponton.