0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Jaja een expert... Feit is wel dat deze man zelf ook een kraanverhuurbedrijf heeft in, jawel, rupskranen
en die rupsen zijn meestal van metaal...
Rupskranen staan meestal op rupsen (ik hoop niet dat ik met deze boute utspraak een expert lijk), en die rupsen zijn meestal van metaal... En het is alweer een jaar of 20 gelden dat ik HV moest doen en daar leerden we dat metaal op metaal niet goed was...
Brandweer maakt plan voor opruimen puin na kraanongeluk Alphen aan den Rijnhttp://www.omroepwest.nl/nieuws/04-08-2015/brandweer-maakt-plan-voor-opruimen-puin-na-kraanongeluk-alphen-aan-den-rijnHet opruimen zal voorwaar geen makkelijke klus worden. Ik neem aan dat de brandweer een plan produceert in overleg met een van de bekende en gerenomeerde bedrijven op het gebied van zwaar transport.
Uitleg van (wederom) een expert over de opstelling en de soort kraan plus het gebruikte ponton: http://www.youtube.com/watch?v=DguL0M13R2k
Ik vind de informatievoorziening betreffende het aantal gewonden amateuristisch. Of dit nu door de media of door de autoriteiten kwam....Het verschil tussen 0 en 20 gewonden is wel erg groot. Een heel als je eerst zegt dat er 7 gewonden zijn en er blijken er 5 gewond te zijn, daar kan ik nog in komen. Op iets wat er niet is kun je volgens mij niet fout tellen.
Naar mijn mening is het getal over het aantal gewonden een beetje een eigen leven gaan leiden. De woordvoerders hebben aangegeven dat er rekening werd gehouden met (7 tot) 20 gewonden. Hiermee probeerde men aan te geven dat men hier op voorbereid was kwa inzet brandweer (redding), verzorging en transport (GHOR) en transport (politie). Dit aantal tot wel 20 is in eerste gebaseerd geweest om getuigenverklaringen. Tja daar zal je het als hulpdiensten in eerste instantie moeten doen tot dat je meer informatie krijg zoals het uitblijven van meldingen van vermissingen e.d.
O ja?Op rupsbanden, ook al zijn ze van metaal, heeft de kraan (denk ik) meer grip op het dek. Meer dan met de stempels. Zou de machinist ook niet wat meer kunnen manoeuvreren met rupsbanden dan wanneer de kraan gestempeld is?