Als ik het dus goed begrijp zijn mensen die EHBO gevolgd hebben bij een andere instelling dan LPEV zijn niet serieus of kundig genoeg?
Dat lijkt me heel bijzonder. Ik begrijp prima dat u enthousiast bent over deze opleiding maar ik weet zeker dat mensen die bijvoorbeeld bij het RK of OK hun EHBO-diploma hebben gehaald ook net zo serieus en kundig zijn, alleen hebben ze dit op een manier geleerd gekregen dan het geleerd wordt bij het LPEV.
Iedereen heeft zijn voorkeur voor een opleiding, dat is ook zo leuk aan mensen iedereen is anders en iedereen voelt zich weer bij een bepaalde opleiding prettig.
Je argumenten zijn steekhoudend.
Het gaat echt niet om serieus of kundig genoeg, dat maak jij ervan. Mijn betoog is absoluut niet degenerend bedoeld en hoeft ook niet zo worden opgevat.
Ik kan wel een persoonlijke vergelijking maken tussen verschillende EHBO en BHV opleidingen die ik de afgelopen jaren heb gevolgd en geef daardoor de persoonlijk voorkeur aan LPEV door de duidelijk wijze van handelen in de ABCDE. Dat geeft voor mij de persoonlijke doorslag als het gaat om kwaliteit van EHBO.
Waar anderen behoefte aan hebben is hun eigen zaak, iedereen mag tenslotte zelf kiezen waar de behoefte in ligt.
Voor de een is dat eenvoudig, voor de ander meer uitgebreid. Niet beledigend bedoeld, maar een oranje kruis opleiding voldoet eenvoudig niet voor onze werkomstandigheden op de plant. Dat is voor ons een realistisch gegeven.
Eerlijkheidshalve was ik eerst ook kritisch over LPEV en dacht dat het moeilijk was, maar na de cursus zijn mijn ogen echt opengegaan hoe structuur in handelen het verschil kan maken, zeker ten opzichte van andere (niet alleen oranje kruis) opleidingen.