Er zijn verschillende NIET eerstehulp gerelateerde organisaties en bedrijven die de ABCDE methodiek hanteren ;
Voorbeeld 1:
With the ABCDE method you make a list of everything that you have to do before you begin. You then go through the list carefully and put one of these letters next to each item on the list:
A – very important. This is something that you must do, something that has SERIOUS CONSEQUENCES for either doing it or not doing it.
B – something that you should do but that is not as important as an A item. There are consequences associated with doing it or not doing it but they are only MILD CONSEQUENCES that don’t last for very long.
C – something that would be nice to do but for which there are NO CONSEQUENCES at all for your career or your success.
The rule is that you should never do a B item when there is an A item left undone. You should never do a C item when there is a B item left undone. You must be very disciplined about this.
D – an item that you delegate or outsource to someone else who can do it pretty much as well as you. Delegate everything possible to free up enough time for you to concentrate on your A activities.
E – eliminate. These are items that are such low priority that you could eliminate them completely and it would make no difference at all. Sometimes the disciplined act of eliminating low value tasks can simplify your life and free up enough time for you to accomplish those tasks that have the greatest possible consequences for you.
Once you have applied the ABCDE formula to your list, go back over the list and organise your A tasks by priority, put an A1 next to your most important task, an A2 next to your second most important task and so on. Then begin immediately on your A1 task and discipline yourself to stay at it until it is finished.Voorbeeld 2:
Wie werken er met ABCDE?
Basisscholen die ABCDE willen inzetten binnen het zelfstandig werken: zelfstandig begrijpend lezen op eigen niveau (differentiatie binnen klasverband)
Basisscholen die ABCDE willen gebruiken naast de bestaande methode begrijpend lezen, die op punten als differentiatie, beleving, aansluiting CITO of mogelijkheden voor zelfstandige verwerking tekort schiet.
Basisscholen die ABCDE willen inzetten binnen de RT
Basisscholen die ABCDE willen inzetten voor extra werk (bijv. voor ’pluskinderen’)
Basisscholen die ABCDE als een methode zien en ’methode-vervangend’ aanschaffen, bijvoorbeeld omdat men combinatieklassen heeft.
Speciaal onderwijsscholen die voor Ralfi lezen geschikte teksten zoeken of voor rugzakleerlingen één of enkele niveaus aanschaffen.
Wij krijgen met regelmaat vragen vanuit het Voortgezet Onderwijs voor ABCDE. Om uiteenlopende redenen vragen zorgcoördinatoren, onderbouwcoördinatoren of secties Nederlands om een nadere kennismaking. Speciaal voor docenten in het voortgezet onderwijs (LWOO, VMBO, Praktijkonderwijs) is er nu een ’ABCDE Kennismakingsmap’ te bestellen met voorbeelden van de teksten van niveau C, D en E. Tevens is de handleiding toegevoegd met daarin alle informatie over ’het werken met ...’, didactische keuzen en de toets- en scorebijlagen. Slaat helemaal nergers op, maar beide zijn OOK ABCDE-methodes.
Om een lang verhaal kort te maken, handelingen door personen (ook volgens bepaalde door iemand bedachte omschreven wijze) zijn niet te registreren bij merkenregisters of te claimen.
Anders had ik de handeling "deuren openen en sluiten" allang laten registreren en had ik nu echt multi, multi, mega, mega, giga, giga biljardair geweest aan verkochte licenties.