Opleiding N4 - Start week 21 2016

Auteur Topic: Opleiding N4 - Start week 21 2016  (gelezen 129519 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Lydia81

• Sollicitant hoofdagent midden-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #160 Gepost op: 19 november 2015, 23:11:02
Citaat van: Youpo link=msg=1386080 date=1447966942
@Bpau, das wel vervelend zeg! Had je wel een aanstellings mail gekregen, waarin stond dat het de bedoeling is dat je in wk 5 gaat beginnen? En hebben ze je toch naar achter geschoven?

@taskforce Tilburg, wat appart dat ze dan een selectie gaan maken... Misschien toch nog zoveel sollicitanten dan.

@Lydia81 je bent doorgeschoven, maar je moet nog wel het eindgesprek krijgen?

Ik ben inderdaad doorgeschoven en het eindgesprek heb ik als het goed is in januari

Lydia81

• Sollicitant hoofdagent midden-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #161 Gepost op: 19 november 2015, 23:12:40
Zijn er hier ook mensen die voor Midden Nederland hebben gesolliciteerd?

jaydes1012

• Forum gebruiker
Reactie #162 Gepost op: 20 november 2015, 10:55:19
Zouden ze deze ronde al rekening houden met de laatste berichten dat er 1500-2000 agenten meer nodig zijn?
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Brabant

Barnie

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #163 Gepost op: 20 november 2015, 11:10:49
Citaat van: Dominique08 link=msg=1386073 date=1447966173
Dat verschilt, voor zover ik weet, per eenheid. Heeft te maken met hoeveel plekken de eenheid heeft ingekocht op de academie (dus of ze 1 of 2 klassen laten starten). Net zoals dat de beste score (van deel B) in iedere eenheid anders kan liggen. Zo kan het zijn dat je, bijvoorbeeld, met 35 punten in de ene eenheid wel uitgenodigd wordt, terwijl het gemiddelde in de andere eenheid hoger ligt waardoor iemand daar 37 punten nodig heeft om door te gaan.

Klopt naar mijn weten wel.
En de hoogte van je competentietotaalscore is ook een factor bij het we/niet doorschuiven naar een volgende lichting.
Sollicitatie Hoofdagent - Amsterdam

RobertD

• Aspirant Hoofdagent Oost-Nederland
  • Forum gebruiker
Reactie #164 Gepost op: 20 november 2015, 19:25:07
Citaat van: Dominique08 link=msg=1386073 date=1447966173
Dat verschilt, voor zover ik weet, per eenheid. Heeft te maken met hoeveel plekken de eenheid heeft ingekocht op de academie (dus of ze 1 of 2 klassen laten starten). Net zoals dat de beste score (van deel B) in iedere eenheid anders kan liggen. Zo kan het zijn dat je, bijvoorbeeld, met 35 punten in de ene eenheid wel uitgenodigd wordt, terwijl het gemiddelde in de andere eenheid hoger ligt waardoor iemand daar 37 punten nodig heeft om door te gaan.

Zijn die punten dan berekend op de 8 competenties die voor de functie van hoofdagent van toepassing zijn of de totaalscore van alle 11 competenties?
Sollicitatie Hoofdagent Oost-Nederland

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #165 Gepost op: 20 november 2015, 23:46:58
Citaat van: jaydes1012 link=msg=1386195 date=1448013319
Zouden ze deze ronde al rekening houden met de laatste berichten dat er 1500-2000 agenten meer nodig zijn?

Nee. Dat is een politieke uitspraak en die is ook nog niet definitief. Sowieso kan je geen 1500 tot 2000 meer agenten ineens ergens vandaan toveren. Voordat je een student goed ingewerkt hebt ben je zo 4 jaar verder. De politie is op papier nog overtallig. Men zal simpelweg minder mensen via allerlei uitstroomregelingen laten vertrekken zoals nu het geval is en misschien de werving iets opschroeven.

Met cijfers kan je enorm goochelen. Jaren geleden gold elke student als 0.4 FTE op de sterkte. Simpel gezegd omdat hij het grootste deel van de tijd op de academie zat of in het korps met de studie bezig was. 0.4 was al een optimistische schatting. Om toen het tekort dat er toen was aan agenten te compenseren werd dat ineens veranderd naar 1.0 FTE. Het aantal studie uren is pas jaren later verminderd. Zo heb je op papier ineens duizend man er bij terwijl je er in de capaciteit geen hol mee kan.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Dominique08

• Aspirant politiekundige Amsterdam
  • Forum gebruiker
Reactie #166 Gepost op: 21 november 2015, 08:45:11
Citaat van: RobertD link=msg=1386351 date=1448043907
Zijn die punten dan berekend op de 8 competenties die voor de functie van hoofdagent van toepassing zijn of de totaalscore van alle 11 competenties?

Het gaat dan inderdaad om de punten die je hebt gescoord op de 8 competenties. In het rapport geven ze in de toelichting aan welke competenties je bij elkaar moet optellen voor de "totaalscore". In mijn geval (politiekundige) moest ik de competenties 'communicatieve vaardigheden' en 'zelfinzicht' niet mee tellen.

DaphneB

• Sollicitant politiekundige
  • Forum gebruiker
Reactie #167 Gepost op: 21 november 2015, 14:18:58
Ik moest integriteit, stressbestendigheid en overwicht niet meetellen..
Sollicitatie Politiekundige Midden-Nederland

Bpau

• Forum gebruiker
Reactie #168 Gepost op: 22 november 2015, 12:38:29
Citaat van: Youpo link=msg=1386080 date=1447966942
@Bpau, das wel vervelend zeg! Had je wel een aanstellings mail gekregen, waarin stond dat het de bedoeling is dat je in wk 5 gaat beginnen? En hebben ze je toch naar achter geschoven?

Beste youpo,

Mijn verhaal is eigenlijk hetzelfde als wat er gebeurd voor jullie lichting. Na dag B kreeg ik een brief dat het eindgesprek nog even moest wachten en niet veel later een mail dat ik verschoven was.
Ik denk dat de mijlpaal voor hun ligt bij hoeveel mensen door dagen À en B komen en afhankelijk daarvan kijken ze hoeveel mensen er beschikbaar zijn en hoeveel er nodig zijn. Dus stel je voor dat er 120 mensen door dag À en B komen en er zijn er 100 nodig, krijgen de 20 die als laatste de selecties hebben afgelegd moeten wachten (dit is de mail die ik kreeg dat de datum voor het eindgesprek nog niet kon worden gepland). Als blijkt dat tijdens dat gesprek nog 10 mensen afvallen, nodigen ze er nog 10 uit en de overige 10 krijgen dan een mail dat ze verschoven zijn.
Sollicitatie Hoofdagent Den Haag Het is niet mijn intentie om iemand te

Youpo

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #169 Gepost op: 22 november 2015, 16:40:40
@Bpau
Wel vervelend dat je zolang moet wachten.
Wat ga je in de tussentijd doen?
Sollicitatie Hoofdagent Limburg