Oei Peter, nu moet ik even goed nadenken hoe ik mij hieruit moet praten…
Even denken…..
Ik weet het al :laugh:. Ik geloof dat jij mijn postings niet goed leest. Ik propageer juist het zelf nadenken en niet klakkeloos doen wat een ander voorschrijft. Of weet ik nu zelf niet meer wat ik bedoel? Jij schijnt mij anders goed te kunnen analyseren, zeg.
En wat de praktijkvoorbeelden betreft laat ik mij verleiden: heb jij gisteren nog naar de Superbikes gekeken: daar was ik ook bij. Voor de duidelijkheid: niet als toeschouwer. En als zij daar afstappen gaat het wel wat harder dan bij een motorcross. Dat is pas een HET, echt waar
. En wanneer planken wij daar? …………… Fill in the dotted line.
Als ik (of mijn collega's) ieder slachtoffer met nekklachten naar het ziekenhuis zou brengen dan gaat het toch wat verstoppen op de SEH. Is natuurlijk wel het proberen waard, maar dat gaat de gemeenschap dan weer veel geld kosten.
Hou nu maar eens op met al dat spannende wat je altijd beleeft
. Als ik alles moet geloven beleef jij meer dan een gemiddelde ambulanceverpleegkundige.En dat gegoochel met cijfers. Het is maar net hoe je ze interpreteert. Data massage is een bekend verschijnsel in het wetenschappelijk onderzoek.
Bovendien zijn er zat onderzoeken die niet goed opgezet zijn, bv zonder controlegroep of gewoonweg een te klein aantal “cavia’s”.
Snap je dan niet dat al dat belerende (zoals: Alleen een CT-scan en een MRI-scan kan echt uitsluitsel geven.. Een gewone röntgen foto kan je zien als het echt mis is. echter is het geen 100% uitsluitsel..) mensen ergert? Je kan nog zo hard brullen dat “wij”het verkeerd doen, er vindt pas een verandering plaats als dat landelijk geaccepteerd wordt. Tot die verandering wordt het huidige protocol gehandhaafd. En gelukkig kunnen wij als AVP gemotiveerd afwijken (is zoiets als zelf nadenken) van dat protocol. Maar dat heb ik al eens eerder geschreven.
Peter, ik wil niet oordelen over je kwaliteiten als instructeur. En als ik zie wat je allemaal voor mekaar krijg, netjes. Maar voor mijn gevoel ben je aan het doordraven. En dasniegoe.
Kom eens terug op aarde. Schoenmaker blijf bij je leest.
Doe waar je goed in bent. Dat is EHBO. En als je meer wilt dan moet ja maareens bij en ambulancedienst solliciteren.
Overigens: best leuk die ronde gele gezichtjes