Middelbrand (horeca-gelegenheid) Strandweg - Zevenhuizen 10-08-2015

Auteur Topic: Middelbrand (horeca-gelegenheid) Strandweg - Zevenhuizen 10-08-2015  (gelezen 7491 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

guest12562

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 12 augustus 2015, 17:07:50
Zie het niet als een probleem, vreemd was alleen het potentieel van rotterdamse zijde. Ga er eigenlijk van uit dat men standaard uitrukt met 1 of 2 TS en en een redvoertuig naar een gebouw/woningbrand. Lastig om in te schatten als je samen vanuit een andere regio uitrukt, want je weet of kent het potentieel niet, sterker nog een OVD heet ineens al anders OD. Ik dacht dat we van dat soort uitzonderingen af waren, want zoals ik hierboven aangeef, het maakt het inschatten en communiceren lastiger als je niet uit de afwijkende regio komt.

joops

• gepensioneerd ambtenaar en oud bestuurder ABVA-KABO
  • Forum gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 12 augustus 2015, 18:31:26
Citaat van: Breathe link=msg=1366858 date=1439392070
Zie het niet als een probleem, vreemd was alleen het potentieel van rotterdamse zijde. Ga er eigenlijk van uit dat men standaard uitrukt met 1 of 2 TS en en een redvoertuig naar een gebouw/woningbrand.

Wat is zo vreemd? 2x TS en HW is standaard evenals OVD bij middelbrand.  Daarnaast de SB voor extra water en waterkanon opgeroepen. Waarschijnlijk voordat H-M ter plaatse was.  Daar Oud Verlaat (nu Zevenhuizen,vroeger Rotterdam) "om de hoek" is bij de kazerne Metaalhof. waren die ook als eerst TP en hebben MB gemaakt.

Als je naar de kaart kijkt moeten de voertuigen van H-M door Rotterdam om TP te komen.

guest12562

• Gast
Reactie #32 Gepost op: 12 augustus 2015, 20:38:56
Citaat van: joops link=msg=1366867 date=1439397086
Wat is zo vreemd? 2x TS en HW is standaard evenals OVD bij middelbrand.  Daarnaast de SB voor extra water en waterkanon opgeroepen. Waarschijnlijk voordat H-M ter plaatse was.  Daar Oud Verlaat (nu Zevenhuizen,vroeger Rotterdam) "om de hoek" is bij de kazerne Metaalhof. waren die ook als eerst TP en hebben MB gemaakt.

Als je naar de kaart kijkt moeten de voertuigen van H-M door Rotterdam om TP te komen.

volgens mij begrijp je me verkeerd. Stel ik werk in een aangrenzende regio, dan weet ik niet wat voor potentieel er vanaf rotterdamse zijde rijdt, ik kan door die afwijkende benamingen niet oordelen wat het zijn. Dat is dus lastig want je weet niet wat je bij je incident krijgt. Als je alles ook nog eens via de mobilofoon moet gaan vragen wordt het helemaal een wir war want wss moet je ook nog eens de juiste kanalen met elkaar gaan vinden. Hou het gewoon standaard als je naar buurtregios uitrukt.

FF4266

• Senior gebruiker
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #33 Gepost op: 12 augustus 2015, 21:19:05
En jij denkt dat al die eenheden aanrijdend al contact met elkaar hebben, en ook dat hm en rr na alarmering niet even met elkaar contact hebben gehad? We moeten het niet moeilijker maken dan het is. Beide regio's hebben meldingen gehad op een bepaald adres, beiden hebben gestuurd, en ter plaatse zien we wel wat er als eerste komt, die autospuiten zijn het belangrijkste, de rest komt daarna wel, als de eerste klap maar uitgedeeld wordt door wat voor autospuiten dan ook.

Sorry voor de opmaak, verstuurd vanaf mijn gezichtsbruiner...

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #34 Gepost op: 12 augustus 2015, 22:39:20
Citaat van: FF4266 link=msg=1366797 date=1439377013
Tenzij je met vaste lijn belt, dan kom je al in je eigen regio bij de huiscentrale uit, die je doorprikt naar de juiste discipline.

Niet mee eens; stel dat je in Regio-A woont en een incident meldt die zich in Regio-B afspeelt, dan kom je via een vaste lijn toch echt bij de verkeerde meldkamer uit.

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 12 augustus 2015, 22:43:23
Citaat van: Hunter link=msg=1366899 date=1439411960
Niet mee eens; stel dat je in Regio-A woont en een incident meldt die zich in Regio-B afspeelt, dan kom je via een vaste lijn toch echt bij de verkeerde meldkamer uit.
dat hoeft niet per definitie. Die kans bestaat wel.  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #36 Gepost op: 12 augustus 2015, 22:47:27
Citaat van: pompbediende link=msg=1366902 date=1439412203
dat hoeft niet per definitie. Die kans bestaat wel.  O0

Nee, je leest niet wat ik schrijf. Als jij in Hollands-Midden woont maar je woont op de grens met Rijnmond en ziet een vlammenzee die zich toch echt op Rijnmonds grondgebied afspeelt dan word jij op basis van jouw telefonische aansluiting toch echt doorverbonden met Hollands-Midden, ongeacht waar het incident zich afspeelt. Dat is gewoon een feit en geen kansberekening.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #37 Gepost op: 12 augustus 2015, 23:04:05
Citaat van: Hunter link=msg=1366904 date=1439412447
Nee, je leest niet wat ik schrijf. Als jij in Hollands-Midden woont maar je woont op de grens met Rijnmond en ziet een vlammenzee die zich toch echt op Rijnmonds grondgebied afspeelt dan word jij op basis van jouw telefonische aansluiting toch echt doorverbonden met Hollands-Midden, ongeacht waar het incident zich afspeelt. Dat is gewoon een feit en geen kansberekening.

Het kan nog makkelijker. Het dorp Garderen (Gelderland-Midden) valt kwa kerngetal onder hetzelfde gebied als Elspeet en Ermelo (Noord- en -Oost gelderland) Als je vanuit Garderen 112 belt met de vaste lijn krijg je vervolgens de verkeerde meldkamer aan de telefoon. Daarom wordt in dat gebied altijd aangeraden mobiel te bellen. Zodoende krijg je (via driebergen) wel de juiste meldkamer aan te telefoon.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 12 augustus 2015, 23:12:43
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1366908 date=1439413445
Het kan nog makkelijker. Het dorp Garderen (Gelderland-Midden) valt kwa kerngetal onder hetzelfde gebied als Elspeet en Ermelo (Noord- en -Oost gelderland) Als je vanuit Garderen 112 belt met de vaste lijn krijg je vervolgens de verkeerde meldkamer aan de telefoon. Daarom wordt in dat gebied altijd aangeraden mobiel te bellen. Zodoende krijg je (via driebergen) wel de juiste meldkamer aan te telefoon.
dat bedoel ik ook, dat gebeurt  in meer regio's  O0
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

guest12562

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 13 augustus 2015, 00:17:27
Citaat van: FF4266 link=msg=1366891 date=1439407145
En jij denkt dnietl die eenheden aanrijdend al contact met elkaar hebben, en ook dat hm en rr na alarmering niet even met elkaar contact hebben gehad? We moeten het niet moeilijker maken dan het is. Beide regio's hebben meldingen gehad op een bepaald adres, beiden hebben gestuurd, en ter plaatse zien we wel wat er als eerste komt, die autospuiten zijn het belangrijkste, de rest komt daarna wel, als de eerste klap maar uitgedeeld wordt door wat voor autospuiten dan ook.

Nee dat denk ik niet en ik snap ook dat beide regio s sturen, dat is niet vreemd en niks mis mee. Ik doel op andere voorbeelden die ik geef. Ik doel dus op meer op uitruk potentieel en verwachtingen.