Plaats hier foto's van snelle hulpverleningswagens

Auteur Topic: Plaats hier foto's van snelle hulpverleningswagens  (gelezen 4476 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 6 september 2005, 19:13:49
een tweetal uit Finland. deze wagens hebben alle twee dezelfde typische opbouw met extra manschappencabine. de bovenste is een Chevrolet en de onderste een Ford. de Chevrolet heeft daarnaast nog een uitlaat die langs de opbouw naar boven loopt en de Ford heeft als extra een voorbouwlier en een redboard. afkomstig van www.fireimages.net

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #11 Gepost op: 6 september 2005, 19:14:36
die manschappencabine, die zie je niet vaak op zo'n voertuig
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

mad marv

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 6 september 2005, 21:39:05
ziet er geweldig goed uit! :o :o

Albert-Jan

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 8 mei 2006, 18:35:50
Wat betreft de HV-3 van Ede weet ik ik het volgende:
De mercedes had 2 jaar geleden al uit dienst moeten gaan, dit is uitgesteld. Op dit moment staat de HV-3 op de nominatie om vervangen te worden. Verdere gegevens ontbreken nog. Maar zo'n SIV als in Terneuzen zijn hier wat mij betreft ook welkom.

Groetjes
Albert-Jan

Inmiddels heb ik het volgende bericht gevonden op brandweerotterlo.web-log.nl:
Ander brandweermaterieel

De Scania-hoogwerker van Brandweer Ede krijgt een opvolger. Leveranciers van dergelijk materieel kunnen reageren op een Europese aanbesteding. Het oude exemplaar is nog geen vijftien jaar oud, maar de brandweer kon deze Scania voor een goede prijs doorverkopen, zodat de afschrijving relatief laag uitpakt.
De HV-3 Mercedes G-klasse terreinwagen wordt vervangen door nieuwe Toyota-terreinwagen.