Militaire hulpverleningsvoertuigen tijdens uitzending

Auteur Topic: Militaire hulpverleningsvoertuigen tijdens uitzending  (gelezen 10539 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #10 Gepost op: 18 september 2005, 19:31:52
een Berliet VAB gepansterde gewondentransporter van het Franse leger. van dit voertuig zijn verschillende modelen in verschillende kleurenschema's te krijgen van de Franse fabrikanten Solido en Verem. zowel in de militaire gewondentransport uitvoering als in de brandweer uitvoering met schuimmonitor op het voertuig.

Heb je ook nog een plaatje van de brandweeruitvoering?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 18 september 2005, 21:53:39
heb wel het model in de kast staan maar heb de foto nog niet gevonden. vond wel deze foto van een groep VAB ambulance's op missie ergens in het midden-oosten. zie namelijk naast de Franse vlag ook nog een Deense en een Amerikaanse vlag.

[verwijderd door de admin]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 18 september 2005, 22:58:31
ook ergens op uitzending. deze Engelse FV432 ambulance uitvoering. alleen is het niet bekend waar dit is. er is nog een andere foto waarop te zien is dat het om een viertal van deze voertuigen gaat, waarvan er twee uitgerust met bagagerekken bovenop het voertuig en twee zonder deze bagagerekken. wie het weet mag het melden al hier. gevonden op internet.

[verwijderd door de admin]

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #13 Gepost op: 20 september 2005, 13:01:08
Zal binnenkort eens kijken of ik wat kan vastleggen.....waarschijnlijk een halfjaartje weg....geen idee waarheen of waarvoor nog... staat alleen vast dat ik wegga ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 21 september 2005, 19:57:59
jvo

Succes gewenst en kijk een beetje uit daar waar je naar toe moet. ben benieuwd wat je op de foto kan zetten.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #15 Gepost op: 22 september 2005, 01:15:18
jvo

Succes gewenst en kijk een beetje uit daar waar je naar toe moet. ben benieuwd wat je op de foto kan zetten.

Dank je...zal idd uitkijken....en ik hoop dat ik mijn cam mee mag/kan nemen....anders toch maar zo'n lief kleintje halen ::) maar ja..die heb je weer niet met een bereik van 8 tot 300MM :(
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Pyro+

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 23 september 2005, 17:09:14
Hierbij de voortuigen die de basiswacht en de vliegwacht hebben verzorgd in Split, Kroatië.

Colin

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 23 september 2005, 17:14:45
Was die Jeep een soort OSC wagen?
Groeten, Colin

louis van t

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 23 september 2005, 19:19:40
Pyro+

heb je nog andere foto's van deze drie wagens genomen. ben benieuwd net zo als Colin of die Mercedes-Benz 250GD ook ingericht was als OSC wagen.

Pyro+

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 23 september 2005, 23:44:46
De MB was idd ingericht als OSC voertuig. Achterin lag o.a. hydraulisch redgereedschap en een motorkettingzaag.
Helaas heb ik er geen andere foto's van.