GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfsverzamelgebouw) Edisonstraat - Zoetermeer 11-08-2015

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfsverzamelgebouw) Edisonstraat - Zoetermeer 11-08-2015  (gelezen 8975 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616


Firefigther165

  • Manschap B, duiker en duikploegleider
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
  • Kalmte kan je bewaren en rust kan je redden
 Wat ik dan weer niet snap is dat ze wel Bleiswijk alarmeren, maar geen post benthuizen die nog dichter bij ligt dan Bleiswijk. En nota benen zitten de centralisten van hm/hgl achter dezelfde knop in de yp....Zelfde geld voor dpu die uit de lier komt terwijl uit hm ook 2 dpu dichter bij staan. Wel in dezelfde meldkamer zitten maar nog niet gebruik maken van de operationele grenzen. 98uiye


Mootje85

  • 112-fotograaf
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 2
112-incidenten fotograaf Regio Zoetermeer


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: Firefigther165 link=msg=1366809 date=1439378547
Wat ik dan weer niet snap is dat ze wel Bleiswijk alarmeren, maar geen post benthuizen die nog dichter bij ligt dan Bleiswijk. En nota benen zitten de centralisten van hm/hgl achter dezelfde knop in de yp....Zelfde geld voor dpu die uit de lier komt terwijl uit hm ook 2 dpu dichter bij staan. Wel in dezelfde meldkamer zitten maar nog niet gebruik maken van de operationele grenzen. 98uiye

Dat is inderdaad bijzonder, zeker omdat recentelijk Benthuizen wél is gealarmeerd voor een woningbrand in Zoetermeer. Op dat moment stond één van de Zoetermeerse TS'en ingezet bij een incident elders.

Wat mij dan weer verbaast is dat de DPH uit Wassenaar wordt opgebouwd m.b.v. de TS van De Lier, die normaliter zelf ook over een DPH beschikken. Misschien dat de TS van Wassenaar buiten dienst stond, maar misschien heeft het ook wel met een probleempje in de VVT (voertuigvolgordetabel, omdat KVT al zo verouderd is ;D) te maken?
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Citaat
Wat mij dan weer verbaast is dat de DPH uit Wassenaar wordt opgebouwd
Nog veel vreemder is dat de DPU van Stadshart niet wordt ingezet. Nu is een COPI bak eerder ter plaatse met een haakarmchassis als een DPU waar je dringend om verlegen zit.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: tower-ladder link=msg=1366844 date=1439387027
Nog veel vreemder is dat de DPU van Stadshart niet wordt ingezet. Nu is een COPI bak eerder ter plaatse met een haakarmchassis als een DPU waar je dringend om verlegen zit.

Heeft dat niet te maken met springbemanning HW/HA? Dat de HA buiten dienst gaat als men met de HW is uitgerukt.....?
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Citaat van: Danny722 link=msg=1366847 date=1439389601
Heeft dat niet te maken met springbemanning HW/HA? Dat de HA buiten dienst gaat als men met de HW is uitgerukt.....?

Blijkbaar niet, want diezelfde HA kan wel de COPI bak vervoeren. Stadshart heeft volgens mij ook gewoon vrijwilligers in dienst. Dus kan het voertuig evengoed bezet worden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1366849 date=1439390409
Blijkbaar niet, want diezelfde HA kan wel de COPI bak vervoeren. Stadshart heeft volgens mij ook gewoon vrijwilligers in dienst. Dus kan het voertuig evengoed bezet worden.

Nu ken ik Haaglanden niet op mijn duimpje, maar dacht dat de COH uit Pijnacker-Nootdorp kwam.........het laatste bericht dat ik over de vrijwilligers van Zoetermeer las, was overigens weinig positief. Er waren er in ieder geval weinig overgebleven die voor herbezetting ingezet konden worden, maar ook dat kan inmiddels weer veranderd zijn natuurlijk.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Citaat van: Firefigther165 link=msg=1366809 date=1439378547
Wat ik dan weer niet snap is dat ze wel Bleiswijk alarmeren, maar geen post benthuizen die nog dichter bij ligt dan Bleiswijk. En nota benen zitten de centralisten van hm/hgl achter dezelfde knop in de yp....Zelfde geld voor dpu die uit de lier komt terwijl uit hm ook 2 dpu dichter bij staan. Wel in dezelfde meldkamer zitten maar nog niet gebruik maken van de operationele grenzen. 98uiye

Volstrekt emotionele (en daarmee niet ter zake doende) reactie. Het gaat om de geldende interregionale afspraken. Dat er eerder (zie reactie Danny722) een keer Benthuizen is gealarmeerd doet niet ter zake. Dat is een momentopname en wellicht gebaseerd op een individuele keuze van de dienstdoende centralist. Centralisten zijn gelukkig geen robots en kunnen (en mogen, tot op zekere hoogte) afwijken van het door GMS voorgeschotelde inzetvoorstel. Zo'n afwijking is strikt persoonlijk en gebaseerd op opleiding en ervaring en biedt zeker geen garantie voor de toekomst. Tenzij de afspraken voor interregionale bijstand worden bijgesteld, ook al spelen deze zich af binnen het verzorgingsgebied van dezelfde meldkamer.


MikeSchomaker

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31
Citaat van: Danny722 link=msg=1366875 date=1439401831
Nu ken ik Haaglanden niet op mijn duimpje, maar dacht dat de COH uit Pijnacker-Nootdorp kwam.........het laatste bericht dat ik over de vrijwilligers van Zoetermeer las, was overigens weinig positief. Er waren er in ieder geval weinig overgebleven die voor herbezetting ingezet konden worden, maar ook dat kan inmiddels weer veranderd zijn natuurlijk.

Als HW5250 uitruk gaat HA5280 buiten dienst. Vrijwilligers in Zoetermeer is alleen nog op Oosterheem en komen niet specifiek uir Zoetermeer vandaan vandaar dan daar niet op gerekend wordt. Irt de interregionale samenwerking tussen vrh en vrr rijdt bleiswijk als 3e tas mee op bepaalde gebieden in Zoetermeer.  Zoetermeer weer in bleiswijk, pijnacker op berkel en v-v.
Wat gek is dat de GWT van Wassenaar opgebouwd wordt Door De Lier. Zal wel een reden voor zijn.

Verder maakt het Niks uit als er bestuurlijk niks afgesproken is over voertuigen in kvt hebben staan kan de centralist niet zomaar besluiten  benthuize te alarmeren. Kan wel Door stafofficier aangegeven worden dat bij ander incident een TS uit een naburig korps komt. Tijdens zo'n incident heeft een centralist geen tijd om afwijkend aan kvt te werken. Als dat al mag.