1.En vermoedelijk tevens de basis om volgende keer minder geneigd te zijn om samen te werken.
Ik zie dit soort voorbeelden vaker op allerlei manieren voorbij komen wat de samenwerking niet ten goede komt.
2.Regelmatig spreek ik hier hulpverleningsinstanties hierover, het steekt dat men klussen van elkaar "afpakt" en als er dan wel wordt samengewerkt dan zijn de individuele instanties maar wat rap om hun eigen organisatie via de media te promoten, wat weer voor scheve gezichten zorgt.
3.Dit onderwerp is volgens mij al vaker aangekaart, ik pleit ervoor om bij samenwerking alle instanties te noemen in de media of het algemeen te houden. Als men dat niet doet dan blijft het een lastig verhaal en een wij zij verhaal met ieder zijn eilandje.
1. Dat valt in de praktijk allemaal best mee, ook de KNRM redders waarderen de inzet van helikopters maar alles is in het begin even wennen, zeker als je er toen vanuit Oostmahorn als redders meestal alleen voor stond. Ik was nog even vergeten te vermelden dat de Insulinde, overigens de eerste zelfrichtende reddingsboot in Nederland, tijdens die tocht als ik mij goed herinner door een grondzee even (vrijwel) ondersteboven heeft gelegen, waardoor de beide motoren even tijdelijk stopten.
En toen verscheen daar bij het wrak plotseling uit het niets een helikopter die de redding uitvoerde.....................
2. Je hebt mensen die het echte zware werk doen en andere mensen die die het wereldkundig maken middels de media en/of publicaties door de eigen instanties.
Een van de grotere Nederlandse redders was Klaas Tot, de schipper van de reddingsboot Brandaris (Terschelling) zware grondzeeën en zeemijnen,naast bijv. de Toxopeusen, Coen Bot schipper van de PrinsHendrik (Den Helder) en Dorus Rijkers om er maar een paar te noemen. Klaas Tot bijvoorbeeld is helaas in veel geringere mate in het nieuws gekomen dan de andere redders.
3.De media geven soms een ander verhaal dan de werkelijkheid en soms ook wel eens een wat gekleurd of eenzijdig verhaal.