Vieze pak in de waszak en die gaat dan met de reguliere logistieke ronde mee naar de wasserette. Twee dagen later heb je het pak weer terug.
Eén reservepak op de persoon werkt weer lastig als de betreffende ploeg een 2e inzet heeft waarbij de kleding opnieuw gewisseld moet worden. Of als een collega kort na zijn dienst bijvoorbeeld naar een oefencentrum gaat. Meerdere (binnen)branden per dienst komt bij een aantal van onze posten regelmatig voor. Deze oplossing geeft dus de optimale flexibiliteit en we hoeven vele honderden pakken minder aan te schaffen.
Dat er aandacht aan arbeidshygiëne wordt besteed is prima. Het lijkt me alleen nodig om eens goed het boerenverstand te gebruiken en na te denken wat de problemen zijn om de vervuilde pakken na een kleine woning- of autobrand in waszakken te stoppen en met de TS mee naar de kazerne te laten rijden.
Waarom zo negatief? Er zijn toch meerdere wegen die naar Rome kunnen leiden? En soms willen we helemaal niet naar Rome maar naar Parijs ;-)
Mijn insteek is : benader elke werkwijze in eerste instantie positief, ga er vanuit dat collega's niet dom zijn en er over nagedacht hebben. Daarna kunnen we van elkaar leren en verbeteringen doorvoeren. Ook de collega's van Kennemerland staan zeker open voor verbeteringen door te leren van anderen.
Waar ik nog geen antwoord op heb gekregen: hoe wordt dit dan gedaan met Oud&Nieuw?
Daar moet ik nog op terugkomen (ben nu op vakantie in Engeland en kan het niet even nagaan). Ik weet ook niet uit mijn hoofd of we als onderdeel van de implementatie nog keuzes gaan maken wanneer de container wel en niet wordt opgeroepen.
Bij dit soort implementatietrajecten kiezen we er vaker voor om in de praktijk te ervaren hoevaak iets voorkomt en hoe het het beste bevalt.