Dat bedoel ik nou ook. Privacy is niet het probleem maar het gebrek aan echte menscappaciteit om ze volgen is het probleem. Tot nu toe blijken het steeds bekende verdachten/daders te zijn. Zij mogen al gevolgd worden, omgeveing ook. Je kunt wel meer potentiele verdachten verzamelen maar als je ze niet kunt volgen/onderzoeken pis je altijd naast de pot.
En ook ik sluit me hierbij aan. Met minder privacy gaan we niks oplossen, sterker ik denk dat we het gevoel van onveiligheid, van angst, daarmee alleen maar vergroten en dat vind die terroristen erg grappig, dat streven zij namelijk ook na.
Gewoon een verzonnen verhaal in de hoop op strafvermindering. Waarom zou je voor een overval in godsnaam zoveel patronen nodig hebben?
Dat idee heb ik ook maar ook met dat verhaal is het gewoon een terreurdaad in de dop, achtergrond is niet zo interessant.
Toch denk ik dat er wel aanwijzingen zijn dat het geen terreurdaad in de gebruikelijke zin van het woord (goed voorbereid, over nagedacht en zo) is maar meer een slecht geplande, slecht voorbereidde en slecht uitgevoerde eenmansactie. Lees maar een de volgende pagina met ooggetuigeverslag van de luchtmachtmilitair:
http://www.af.mil/News/ArticleDisplay/tabid/223/Article/614530/us-airman-recognized-as-hero-in-paris.aspxIk citeer een stukje:
“Alek taps me on the shoulder and says ‘go get ‘em!’ and that’s when I got up and I sprinted at him,” he said.
“It was a long sprint. It felt like slow motion.”
“I heard him charge it (the assault rifle) a few more times, and heard a ‘click.’ It still wasn't working.”
Stone explained that every time he heard a click, he feared that he would die.
“I heard the ‘click’ and thought, ‘whew! I’m still here,’” he said.
Stone finally made contact with the gunman, throwing his body into him. The two started grappling.
“I was feeling for the gun and couldn't find it,” Stone said. “I felt it a couple times but he kept taking it away. So I just put him in a rear naked choke to protect myself and my friend, Alek, came up and took the AK. But he just kept pulling weapons left and right. He pulled a handgun and it seemed liked he pointed it back at me and I heard it click.”
It is not apparent why the guns malfunctioned so many times, but it gave the trio time to wrestle them away from the gunman.
Twee wapens, hij had dus echt wel wat in gedachten maar twee keer "clicks"aan de lopende band? Dat klinkt mij niet als een "voorbereide terreuractie" in de oren...
(Misschien ook de reden dat deze aanslag nog niet is 'opgeeist', wie wil er nou met zo iemand "pronken"? )