Dan had het hier toch flink anders kunnen aflopen vrees ik. Maar goed dat er door deze direct betrokkenen is gehandeld. Toevallig waren het nu (ex)militairen maar iedereen zou toch moeten reageren. En niet als een stel schapen er gaan naar staan of zitten kijken ?
Ik zei ook "in dit geval", de komma was wellicht misleidend en misplaatst, ik bedoelde eigenlijk: "In dit geval, net als in Alphen aan de Rijn.." maar door de bank genomen kun je het inderdaad beter aan goed opgeleide professionals over laten.
Twee militairen waarvan 1 reservist. de eerste acties werden ondernomen door een hoogleraar en een bankier. De actieve militair was verpleger op een basis, doorgaans geen functie met veel gevechts training. Dat maakt het overigens veel bewonderingswaardiger vind ik dan dat het allemaal actieve hoog getrainde militairen waren, deze mensen hebben vooral gehandeld vanuit hun menselijk instinct en minder of niet vanuit training. Zoals de air force man ook aangaf, "ik handelde zoals ik van huis uit ben opgevoed, de luchtmacht gaf mij de middelen om het ook goed te doen".