Onderweg naar een incident en dan...

Auteur Topic: Onderweg naar een incident en dan...  (gelezen 18546 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 1 september 2005, 23:11:13
Dta is er lastig als je niet in km/h staat maar in mp/h  :laugh:

Nee hoor  ;D Als er een bord 50 staat rij ik keurig 50  8)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #21 Gepost op: 30 mei 2012, 19:04:41
Onderweg naar een incident en dan... je komt in de file...

Wanneer er sprake is van een incident op de snelweg bijvoorbeeld vanmiddag op de A12. Hoe kom je dan als fotograaf zijnde bij het incident? Aangezien er automatisch een flinke file ontstaat. Wanneer je over de vluchtstrook gaat is dit natuurlijk van alle kanten verboden maar toch...  je hebt fotografen ter paard die dan langs de file oprijden... omdat ze zo lekker makkelijk met de alarmlichten aan overal langs kunnen maar als de fotograaf per auto er ook naar toe wil zal deze er nooit komen of zijn er "uitzonderingsgevallen"

Kan iemand mij vertellen hoe je dan als nog bij het incident komt zonder al te ver om te rijden...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Jos v L

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #22 Gepost op: 30 mei 2012, 19:10:20
Onderweg naar een incident en dan... je komt in de file...

Wanneer er sprake is van een incident op de snelweg bijvoorbeeld vanmiddag op de A12. Hoe kom je dan als fotograaf zijnde bij het incident? Aangezien er automatisch een flinke file ontstaat. Wanneer je over de vluchtstrook gaat is dit natuurlijk van alle kanten verboden maar toch...

Kan iemand mij vertellen hoe je dan als nog bij het incident komt zonder al te ver om te rijden...

Niet?
Vanwaar de opmerking, maar toch....?
Het kan toch niet zo zijn dat de hulpverlening belemmerd wordt omdat iemand alleen om een foto de vluchtstrook pakt?
Iemand die dit toch doet mag wat mij betreft een fikse prent krijgen!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #23 Gepost op: 30 mei 2012, 21:06:26
Via landweggetjes tot naast de snelweg rijden? Of via een fietspad (en dan niet met de auto natuurlijk...)? Viaduct met uitzicht op incident?
Lijken mij goede opties, want via de snelweg ga je er niet komen.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #24 Gepost op: 30 mei 2012, 21:11:55
Niet?
Vanwaar de opmerking, maar toch....?
Het kan toch niet zo zijn dat de hulpverlening belemmerd wordt omdat iemand alleen om een foto de vluchtstrook pakt?
Iemand die dit toch doet mag wat mij betreft een fikse prent krijgen!
Lijkt mij ook. Een foto willen knippen is geen prio. Als ge erbij komt mazzel gehad en anders pech. Pers heeft geen prio naar mijn idee, ze zijn niet levensreddens bezig en is ook hun taak niet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #25 Gepost op: 30 mei 2012, 21:15:39
De fotograaf die hier in de omgeving zijn werk doet, zal in dat soort gevallen trachten via de binnenwegen bij het incident te komen. Wij hebben de mazzel dat er via de binnenwegen, en via wat bosjes altijd wel bij de snelweg is te komen. Alwaar hij vanuit de berm dan zijn werk doet. Kan hij er echt niet bijkomen, tja dan is het helaas maar dan komen er geen foto,s. ;)


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #26 Gepost op: 30 mei 2012, 23:51:50
Misschien ben ik een beginneling hierin... maar af en toe word ik gevraagd om te rijden met een fotograaf. Nu wil ik een beetje informatie inwinnen van hoe kun je dat het beste oplossen? Vandaar mijn vraag... en aangezien het niet direct de hoofd-onderwerp hulpverlening is heb ik het puntje fotografen aangeschreven met de achterliggende gedachte van hier zullen vast mensen zijn die mij het juiste kunnen vertellen. Wat hun legale manier van aanpakken is. Want het lijkt mij erg moeilijk om op bepaalde punten te komen.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #27 Gepost op: 31 mei 2012, 00:07:04
Het makkelijkste bij het incident kom je of via de berm (een parallelweg cq andere niet-snelweglokatie naast de snelweg, tankstation etc) of gewoon geluk hebben. En dat heb je niet altijd, en dan kan het zijn dat het incident al 'klaar' is voordat jij het in de verte waarneemt. Ken de snelweglokatie's, de tussendoorwegen, op- en afritten en tankstation's/parkeerplaatsen langs de snelwegen en je kan je 'geluk' een stuk vergroten  O0

Maar verkeer inhalen over de vluchtstrook of zelfs een rood kruis: 98uiye


112-Uitgeest

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • www.112-uitgeest.nl
    • Al het nieuws alleen uit uitgeest!
Reactie #28 Gepost op: 31 mei 2012, 00:12:24
Ikzelf heb een stafkaart uigeprint waar alle hectometerpaaltjes op staan aangegeven. Met stift aangegeven welke locaties er bereikbaar zijn via parkeerplaatsen, naastgelegen wegen enzovoorts. Dus wanneer een een melding komt, even kijken op de kaart, en kan direct zien waar ik het beste heen kan gaan om een foto te maken.


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #29 Gepost op: 31 mei 2012, 08:29:17
Beste fotografen,

Als ik dit topic zo lees dan hebben sommigen er veel voor over om een goed plaatje te schieten.

Hoeveel van jullie hebben een zelfontspanner op hun toestel zitten om hun eigen incident te fotograferen?

Als vrijwillig brandweerpersoneel zich bij een uitruk op weg naar de kazerne al aan alle verkeersregels moeten houden terwijl zij echt levens moeten redden wat geeft jullie dan het recht om je niet aan de verkeersregels te houden en andere weggebruikers in gevaar te brengen?
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever