De laatste keer dat ik met een reporter onderweg was kon ik gelukkig zonder al teveel problemen dicht bij het incident komen langs de snelweg. Eerst de auto voor het incident geparkeerd en aangezien ik op dat moment de lichtbalk met amberverlichting op het dak had staan voor een evenement deze maar erbij aangezet.
Echter kwam er op dat moment de OVD-P naar ons toe met de melding dat er voldoende foto's waren gemaakt en of ik met spoed de vluchtstrook wou vrijmaken. Dit natuurlijk gerespecteerd en in de wagen gestapt en we zijn even omgereden waardoor we een behoorlijk afstand door een wei-land moeten lopen maar we stonden toch weer dicht bij het incident. dan wel op een veilige plek.
Toch moet ik zeggen dat ik hier al wel wat ideeen heb meegekregen qua B-wegen zoeken en gebruik maken van een stafkaart. Zijn allemaal prima ideeen alleen nu nog tot uitvoer brengen. En inderdaad vluchtstrook rijden langs een file is geen goed idee...
je snelheid verhogen naar 140 waar je 120 mag... tsja, wie doet het tegenwoordig niet? Zelf noem ik het altijd maar een A1 rit 20 km boven de maximum snelheid zoals ambulances / politie zouden mogen. Maar kijk niet gek op als er dan ineens een envelop van het CJIB op de mat ligt... Veiligheid boven alles en als het overige verkeer langzaam rijd omdat er een incident is, pas dan wel je snelheid erop aan. Want zoals hier voor al eens gezegd ze zitten er niet op te wachten op nog meer incidenten...