Daar kan ik mij ook druk over maken, van die automobilisten die denken dat ze alleen op de wereld zijn en de snelheden 10 a 20 km onder de maximum gaan rijden. Dan ben je vaak te laat bij een incident of waar je ook naar onderweg bent. Toevallig afgelopen maandag nog meegemaakt moest om 23 uur in Katwijk zijn en dan heb je op de A12 van die fijne mensen die op plekken waar je 70 als max hebt 50/60 rijden. Aangezien er maar 1 baan open was kon ik er niet om heen... Hoe vaak het dan niet door me heen schiet van had ik maar een werkverkeer stikker... al die wegwerkers die langs de weg bezig zijn kunnen WEL doorrijden als ze in de auto zitten... Maar it's the job...
Afhankelijk van het voertuig waar ik mee rijd ben ik zo iemand die de V max. Niet rijd op wegen waar de V max. 100 km/u is of meer.
Ik ben (nog) niet grijs, ben zeker niet alleen op de wereld maar heb wel een aantal simpele redenen waarom ik voor mezelf met een bepaald voertuig een V max van 90 á 95 km/u hanteer.
- Brandstof verbuik bij 90 / 95 ligt op 1 op 5 bij 120 ligt het rond de 1 op 3 (betaal jij het verschil voor euro95)
- Het geluidnivo in de cabine 90 / 95 prima te doen bij 120 heb ik oordoppen nodig zelfs de autoradio overstemd dan het motorkabaal niet, laat staan dat ik nog enige hulpverlener met prio 1 kan horen.
- Ik houd mijn spullen graag heel anders had ik in het geheel niet aan mij hobby hoeven beginnen (kost sowieso al genoeg)
Jou redenatie is erg egoistisch en getuigd niet van enige inleving in de situatie van je medeweggebruikers wellicht dat de eerder geopperde EMG je kan laten inzien dat er ook anderen gebruik maken van de wegen (denk eens aan een fietspadferrari (aixam o.i.d.) die ook op een 80 km weg gewoon op de rijbaan mogen rijden)
Van een (zeker) evenementen verkeersregelaar mag je een iets andere houding verwachten