Ambulancezorg en CBRN inzet

Auteur Topic: Ambulancezorg en CBRN inzet  (gelezen 27397 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #90 Gepost op: 30 december 2015, 09:41:50
West Midlands Ambulance Service (NHS) Hazardous Area Response Team

☤ WMAS HART ☤ ‏@WMASHART  7m7 minutes ago
This week D team have been updating their skills in Breathing Apparatus/set removal, Radiation, #USAR & #CBRN

Video: https://twitter.com/WMASHART/status/682116384491466753/video/1

oma

• Senior gebruiker
Reactie #91 Gepost op: 15 januari 2016, 12:46:48
HMC Ambulance Service (Qatar):

mostafa @zidovich
#icepq2016.HAZCHEM workshop .nice effort my friends pic.twitter.com/ZrmXkHVHjk

oma

• Senior gebruiker
Reactie #92 Gepost op: 16 januari 2016, 14:41:58
Jörg Kühne, anesthesioloog + medisch directeur transfer and retrieval services van nationale ambulancedienst in Qatar

Joerg Kuehne @jkgas
@HMCAmbulance #icepq2016 #Hazmat equipment display

oma

• Senior gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 17 januari 2016, 09:11:13
Hazardous Area Response Team HMC Ambulance Service Qatar - International Conference in Emergency Medicine and Public Health–Qatar 2016

Sonal Sachdev @sweetmishri
Realistic Casualty Simulation @TraumaFXUK taking place at @Leader_DSO booth #icepq2016 @HMC_Qatar Come & Visit Us pic.twitter.com/XOprECcLqr

oma

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 18 januari 2016, 07:28:42
Citaat van: oma link=msg=1400233 date=1453018273
Hazardous Area Response Team HMC Ambulance Service Qatar - International Conference in Emergency Medicine and Public Health–Qatar 2016

Dr Hina Sidd @hinasidd2011
Strolling thru the fascinating stalls @ International Conference in Emergency Medicine and Public Health #icepq2016 pic.twitter.com/aN3eVRo1TY

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #95 Gepost op: 31 januari 2016, 23:33:50
Beste Oma,

Ik weet niet of je het filmpje al gezien hebt. Maar past in je interessegebied.
http://www.youtube.com/watch?v=N-T_5O_cezs

oma

• Senior gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 1 februari 2016, 08:07:20
Citaat van: Matth link=msg=1403313 date=1454279630
Beste Oma,

Ik weet niet of je het filmpje al gezien hebt. Maar past in je interessegebied.

Dank je wel, Matth. Ik kende het filmpje niet en heb het 18 minuten met aandacht bekeken. Het ging hier om een bomexplosie in een vuilnisbak in een winkelcentrum waarbij mosterdgas is vrijgekomen.

Ik heb tijdens een bekijken van het filmpje een paar krabbels gemaakt:

* Tempo, onlangs heb ik een andere oefening bekeken (grootschalige optreden ambulance). Ik mis het tempo, het gaat allemaal op zijn elfendertigst.

* Gebruik van aluminiumfolie.

* Defensie ter plaatse voor de brandweer de hotzone betreedt.

* Geen triage van gewonden door brandweer in hotzone. Een schreeuwend slachtoffer met pijnlijk been gaat eerder op de brancard dan bewusteloos slachtoffer.

* Gewonden door instorting. Bij deze slachtoffers kan makkelijk een spanningspneumothorax ontstaan. Hoe lost de brandweer dit op aangezien het levensbedreigend letsel is.

* Geen pijnbestrijding in hotzone. Gillende mensen met fracturen worden op de brancard gekwakt. Het is een stuk prettiger als je deze mensen Fentanyl in neusgaten spuit.

* T1 slachtoffer - bewusteloos deco in, geen ademweg veilig gesteld.

Voorts zou je bij mosterdgas en detonatie van een explosief ook meer ernstig letsel verwachten, bijv. levensbedreigende bloedingen (scherfverwondingen of traumatisch amputaties, grote brandwonden, acuut longoedeem, dyspneu, enz.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #97 Gepost op: 1 februari 2016, 12:50:49
Citaat van: oma link=msg=1403346 date=1454310440
Dank je wel, Matth. Ik kende het filmpje niet en heb het 18 minuten met aandacht bekeken. Het ging hier om een bomexplosie in een vuilnisbak in een winkelcentrum waarbij mosterdgas is vrijgekomen.

Ik heb tijdens een bekijken van het filmpje een paar krabbels gemaakt:

* Tempo, onlangs heb ik een andere oefening bekeken (grootschalige optreden ambulance). Ik mis het tempo, het gaat allemaal op zijn elfendertigst.

* Gebruik van aluminiumfolie.

* Defensie ter plaatse voor de brandweer de hotzone betreedt.

* Geen triage van gewonden door brandweer in hotzone. Een schreeuwend slachtoffer met pijnlijk been gaat eerder op de brancard dan bewusteloos slachtoffer.

* Gewonden door instorting. Bij deze slachtoffers kan makkelijk een spanningspneumothorax ontstaan. Hoe lost de brandweer dit op aangezien het levensbedreigend letsel is.

* Geen pijnbestrijding in hotzone. Gillende mensen met fracturen worden op de brancard gekwakt. Het is een stuk prettiger als je deze mensen Fentanyl in neusgaten spuit.

* T1 slachtoffer - bewusteloos deco in, geen ademweg veilig gesteld.

Voorts zou je bij mosterdgas en detonatie van een explosief ook meer ernstig letsel verwachten, bijv. levensbedreigende bloedingen (scherfverwondingen of traumatisch amputaties, grote brandwonden, acuut longoedeem, dyspneu, enz.
 zo zien we maar weer, Nederland heeft t allemaal nog niet keurig op orde in de rampenzorg..
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

oma

• Senior gebruiker
Reactie #98 Gepost op: 1 februari 2016, 13:48:58
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1403363 date=1454327449
 zo zien we maar weer, Nederland heeft t allemaal nog niet keurig op orde in de rampenzorg..

Het zijn maar een krabbels van mij die ik gedeeld heb op een internetforum. Ik denk dat deze oefening keurig verlopen is op een wijze zoals men in Nederland wenselijk/noodzakelijk acht.

Poedeltje

• Ambulancechauffeur/chauffeur pompbediende
  • Junior gebruiker
  • **
Reactie #99 Gepost op: 1 februari 2016, 20:29:24
Mooie discussie,

Het feit alleen al dat er in het hele verhaal geopperd wordt dat een verpleegkundige medicatie gaat geven in de hot zone in beschermde kleding zoals een chemiepak vind ik al een uitdaging. Wel eens geprobeerd om met die handschoenen die aan het pak zitten iets te doen? Even medicatie optrekken met die handschoenen of een infuusnaald zetten? Spannend. Want onze latex handschoentjes zijn voor CBRN niet geschikt. Negen van de tien keer is het slachtoffer al ontsmet als je zijn/haar kleding verwijderd. Douchen en in de tent na laten kijken door een verpleegkundige met normale beschermde kleding.
Ook slachtoffers die niet kunnen lopen o.i.d. kunnen met een speciale brancard opgehaald worden, ontkleden en met brancard en al door de douche.

Wij hebben een mooie ontsmettingscontainer in de kazerne staan, en af en toe gaan we er mee rijden, niet voor een inzet maar gewoon een rondje, want anders krijgt hij vierkante wielen.