Een BOA in Domein 6 heeft zeker geen algemene opsporingsbevoegdheid. Een BOA in Domein 6 is vanuit zijn taak niet te plaatsen in een van de andere domeinen en er wordt voor deze BOA maatwerk geleverd voor wat betreft de bevoegdheden. Afhankelijk van zijn taak en functie wordt een pakket aan bevoegdheden samengesteld welke nodig zijn voor de uitoefening van die taak. Dit kan betekenen dat een BOA een hele uitgebreide bevoegdheid krijgt die vergelijkbaar is met die van een Algemeen Opsporingsambtenaar, maar die kan ook heel beperkt zijn omdat hij in zijn functie slechts maar met een bepaald soort wetgeving te maken heeft waarop hij moet handhaven.
Hmm... Wat ik altijd geleerd heb is dat een domein 6 BOA algemene opsporingsbevoegdheden heeft, maar wordt geacht deze alleen te gebruiken in het kader van zijn of haar taakaanstelling
Artikel 11.4 lid 1 van de beleidsregels BOA geeft aan dat een domein 6 BOA bevoegd is voor alle strafbare feiten, maar zich dient te beperken tot die feiten die noodzakelijk zijn voor een goede uitoefening van zijn of haar taak.
Kan zijn dat ik fout zit, maar zo is het mij altijd geleerd!