15 min is de wettelijke vastgestelde norm, dat is kennelijk als realistisch en haalbaar gezien door de wetgever als UITERSTE grens.
DIA is weldegelijke een proceduele wijziging ipv een ambulance aan te sturen na de afhandeling van de melding, word met DIA de ambulance direct na het verkrijgen van het adres.( Dit is de eerste vraag die een centralist vraagt.) dit kan dus een minuut schelen of meer mocht het een zeer onduidelijke melder/melding betreffen.
Als je in een buitengebied woont loop je meer risico dat is een gewoon een feit, tenzij iedere kleine plaats een ambulancepost krijgt, degene die dichter bij de ambulancepost woont dan mij woont heeft ook eerder de ambulancepost op de stoep. In de polder krijg je ook ook niet elke 5 min een bus voor de deur, maar in amsterdam wel, dat ze allebei hetzelzelfde belasting moet betalen heeft daar niks mee te maken. Waar de diensten politie/brandweer en zeker de ambulancedienst is AFSTAND in de buiten gebieden.
@OMA
Verder vind ik het nogal dat je soms best mag relativeren daar is niks mis mee. Ik ken je niet en ook je achtergrond niet maar als ik zo je posts lees krijg ik het idee dat je een enorme afkeer hebt van het Nederlandse Ambulance zorgstelstel en in vind je het buitenland zoveeel beter. Weet een IWAP zijn kan iedereen maar constructief feedback geven op een systeem is een ander verhaal In Nederland veranderen dingen heeel traag dat klopt maar uiteindelijk veranderen ze wel ook in de hulpverleningswereld. Ik ga verder ook niet meer op je post reageren. Omdat ik niet het idee hebt dat je naar anderen luistert maar puur en alleen het idee heb dat jou beeld van Ambu Nederland het enige juiste beeld is.
Dat is lastig gedachten uitwisselen over mooie onderwerpen.