Wat mij betreft gaan een aantal managers hier hun conclusies uit trekken en stappen op. Zeker gezien het feit dat dit allemaal niet nieuw is en het op de werkvloer ook al enige tijd rommelt.
Wat mij betreft stappen er ook diverse managers op aangezien ze niet begrijpen wat ambulancezorg van hoge kwaliteit leveren is in je gehele verzorgingsgebied. Je bent geen knip voor de neus waard als je al jarenlang achterover hangt in je bureaustoel omdat je een goede ambulancedienst bent als je de cijfers van alle deelnemende gemeenten binnen je veiligheidsregio bij elkaar mag vegen en er een redelijk getal uitrolt.
De Veiligheidsregio IJsselland zit alleen binnen de norm in Deventer en Zwolle, in de 9 overige gemeenten is de ambulance te vaak te laat.
Ik denk dat het voor burgers ook een goede zaak is al ze zelf de burgemeester mogen kiezen. Ik begrijp niet hoe je als burgemeester lid kan zijn van algemeen bestuur van de veiligheidsregio en er genoegen mee kan nemen dat de ambulance te vaak te laat is voor de burgers in je eigen gemeente. Als ik burgemeester van Aalburg (50% van ambulance-spoedritten te laat) zou zijn zou ik een enorme rel trappen in de veiligheidsregio, desnoods samen met mijn burgers aangezien ik er niets mee te maken heb dat de ambulances in Breda (4% te laat) en Tilburg (3% te laat) wel op tijd aankomen.
Je ziet nu al dat directeuren van Veiligheidsregio's benoemd gaan worden tot burgemeester. De directeur/regionaal commandant van de hierboven genoemde veiligheidsregio IJsselland wordt in december de burgemeester van Edam-Volendam.