Er is volgens mij niet gekeken naar uniformen en ontwerpen en voor en nadelen daarvan uit het buitenland. Wanneermen als argument gata gebruiken dat het huidige uniform niet berschermd is en er daarom een geheel andere kleur gekozen moet worden dan is dat foute logica. Achteraf uitermate teleurstellend dat men rond 1998 totaal vergeten is, vanwege de kosten of onbewust- om het huidige uniform te registreren en te beschermen. Overigens kan dat ook vrij makkelijk via een MVB/ministerieel besluit etc zoals met de politieuniformen.
Om dan een totaal andere kleurstelling te gaan nemen die bijna het uiterste is van het huidige uniform vind ik wel een zwaktebod.
Vroeger sprak men wel eens gekscherend over het geelgroene tele tubbie pak, de huidige ontwerpen vind ik niet direct representatief voor een acute zorguniform. Ik zie soms in ziekenhuizen verpleegkundigen in de meest debeiel kleurcombinaties riondlopen terwijl de artsen gewoon nog steeds standaard wit dragen. Bijzonder dat we ons steeds laten piepelen...
Ik voorspel een roerige discussie mbt het neiuwe uniform en uiteindelijk geen eenheid stijl maar weer terug naar de situatie van voor 1998, iedere dienst/RAV weer in zn eigen keuze kleuren... Zo en nu weer de appeltjes schillen voor de kerstcompote