GRIP 2 Grote Hulpverlening OGS (lekkage tankwagen met zoutzuur) Bovensteweg - Mook 31-08-2015

Auteur Topic: GRIP 2 Grote Hulpverlening OGS (lekkage tankwagen met zoutzuur) Bovensteweg - Mook 31-08-2015  (gelezen 7324 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Dat er geen ondersteuning vanuit GLDZ, NBrN is opgeroepen kan er misschien mee te maken hebben dat de N271 inelk geval vorige week nog was afgesloten en dat verkeer naar Molenhoek via de brug bij Oeffelt diende om te rijden, weet niet zeker of nu ook is, maar kan verklaring zijn.


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Brandweer LN ‏@brandweerln  4 uur geleden
Zoutzuurlekkage is gestopt in #Mook. Overpompen gaat nog even duren. Wees alert op irritaties ogen en luchtwegen
Brandweer LN ‏@brandweerln  4 uur geleden
De concentratie zoutzuur in het riool in #Mook is zeer laag. De zuiveringsbedrijven houden dit in de gaten
Veiligheidsregio LN ‏@vr_ln  2 uur geleden
Ramen en deuren mogen weer open. Goed ventileren bij stankoverlast #Zoutzuur #Mook.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


rsc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1369746 date=1441005244
Eerste inzet: SIV uit naastgelegen dorp en een HV die een stukkie mag rijden eer deze ter plaatse is.
Enkele seconden later wordt pas de TS uit het dorp gealarmeerd.
Hoe zit dat?
Wat een stress voor een verschil van 13 seconden!


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: rsc link=msg=1369849 date=1441030239
Wat een stress voor een verschil van 13 seconden!

Zie je stress? Ik vraag 't me oprecht af waarom 't plaatselijke korps niet in de allereerste alarmering zit.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Citaat van: superfly link=msg=1369815 date=1441019665
Dat er geen ondersteuning vanuit GLDZ, NBrN is opgeroepen kan er misschien mee te maken hebben dat de N271 inelk geval vorige week nog was afgesloten en dat verkeer naar Molenhoek via de brug bij Oeffelt diende om te rijden, weet niet zeker of nu ook is, maar kan verklaring zijn.

Vanuit Gelderland zuid is Groesbeek gepiept als tweede TS.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Peel en Maasvallei @peelmaasvallei
Uit metingen blijkt: rioolwaterzuiveringsinstallatie #Gennep kan vervuild water ongeval #zoutzuur #Mook @mookenmiddelaar @vr_ln aan
4:38 PM - 31 Aug 2015
Samen sterk in de hulpverlening!


Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Citaat van: Dimeg link=msg=1369759 date=1441006606
Gaspakkenteam GLD-zuid komt uit Geldermalsen, nog een flink stuk rijden.
In Kesteren hebben ze ook een gaspakkenteam


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Citaat van: superfly link=msg=1369815 date=1441019665
Dat er geen ondersteuning vanuit GLDZ, NBrN is opgeroepen kan er misschien mee te maken hebben dat de N271 inelk geval vorige week nog was afgesloten en dat verkeer naar Molenhoek via de brug bij Oeffelt diende om te rijden, weet niet zeker of nu ook is, maar kan verklaring zijn.
N271 is niet afgesloten. Was een weekendsluiting i.v.m. nieuwe toplaag.
Brug Oeffelt is optie evenals brug Cuijk/Heumen (A73) evenals veerpont Cuijk-Middelaar.

VRLN heeft volgens mij afspraken met onder meer VRGZ over interregionale inzet. Al vaker dat de hoogwerker Groesbeek samen met Mook zelf tegelijk wordt gealarmeerd.

Alarmering VRBN is gebeurd vanwege windrichting (richting Cuijk). Bij zeer grote brand Nutricia Cuijk enkele maanden geleden gebeurde dit andersom ook, want rook ging richting Mook.

Overigens vraag ik mij af of men bij dit incident niet beter had kunnen opschalen naar GRIP 3 ?!
Ik zag bij de meldingen volgens mij ook niets van een OVD Bevolkingszorg.


aov

  • Ambtenaar Openbare Orde en Veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 290
  • Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven!
Ik ben niet deskundig, maar had men het gaatje (waarschijnlijk) niet eenvoudig en snel kunnen dichten met een houten spies of iets dergelijks?


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Citaat van: aov link=msg=1369885 date=1441041561
N271 is niet afgesloten. Was een weekendsluiting i.v.m. nieuwe toplaag.
Brug Oeffelt is optie evenals brug Cuijk/Heumen (A73) evenals veerpont Cuijk-Middelaar.

VRLN heeft volgens mij afspraken met onder meer VRGZ over interregionale inzet. Al vaker dat de hoogwerker Groesbeek samen met Mook zelf tegelijk wordt gealarmeerd.

Alarmering VRBN is gebeurd vanwege windrichting (richting Cuijk). Bij zeer grote brand Nutricia Cuijk enkele maanden geleden gebeurde dit andersom ook, want rook ging richting Mook.

Overigens vraag ik mij af of men bij dit incident niet beter had kunnen opschalen naar GRIP 3 ?!
Ik zag bij de meldingen volgens mij ook niets van een OVD Bevolkingszorg.

Dank U