Stelletje binnenwaterrukkers...!
Jullie hebben echt niks beters te doen dan hier te discussieren over de dodemans en reddingsvesten. Ik volg dit forum nu al een tijdje, en vooral HENK en Annemiek snappen helemaal niks van het vak "Redden op Zee". Nu zal ik wel allemaal argumenten van jullie krijgen om mijn ongelijk te bewijzen maar dit hindert niet.
Voor henk geld: Niet gehindert door enige kennis en ervaring! Ik neem het je daarom ook niet kwalijk.
En het simpelste waar jullie mee gaan komen als tegenoffensief, dat ik niet met argumenten kom. Lees dan *potjandikkie* jullie eigen reacties en vul dit zelf in.
Dodemanskoortje en reddingsvesten.... Jullie hebben zeker nog nooit een catamaran van zee moeten redden, lekker vast zitten aan je vest! En natuurlijk dragen wij vesten als we het water in moeten voor een drenkeling oid. maar jullie nemen een dag als Sail veel te serieus en genieten te weinig.
Henk, was je boos dat jij niet ingehuurd was en wat geld kon verdienen? of is er rancune in het spel? Ga alsjeblieft weer op jezelf letten en laat ons gewoon genieten, en als er stront aan de knikker is zijn we er.
even een voorbeeld, gisteren 31-8 hebben we 9 drenkelingen in zandvoort gehad, waarvan er 3 door die knaapjes zonder redvest. Ze doen hun werk goed en daar gaat het om.
Ik nodig jullie ALLEN uit om een dagje met zandvoort mee te draaien, en dan tot de conclusie te komen dat het niet BETER kan lopen binnen een vrijwillige reddingsbrigade! Allemaal vrienden van elkaar, hoop gezelligheid en lol en vooral ONS WERK GOED UITVOEREN.
Mochten sommige mensen zich persoonlijk aangesproken voelen (en ja henk en annemiek dit heb ik bij jullie gedaan) en boos op me zijn bel dan gewoon 0235712376 en vraag naar Sven!
*ge-edit voor de webmasters
Beste Sven, je hebt helemaal gelijk dat ik niet gehinderd wordt door ervaring op zee. Dat neemt niet weg dat ik mij vrij voel om mee te discusiëren over veiligheid in het algemeen, dit topic gaat niet alleen over zee. Je doet goed werk en daar heb ik alle bewondering voor, je kan trots op jezelf zijn en je hebt het echt niet nodig anderen naar beneden te halen om daar voor jezelf meerwaarde uit te halen. Ik kan me voorstellen dat je geïrriteerd raakt als andere mensen uit een privé klub die geld voor reddingen vragen jullie af lopen zeiken.
Maar is dat wel het geval, of beleef je dat alleen zo?
Waaruit concludeer je dat wij geld voor hulpverlening vragen?
Is er werkelijk zoveel verschil tussen de reddingsbrigades en HOGE, dat HOGE slechter maakt als de reddingsbrigades? Wij zijn net als zij een vereniging die hulpverlening op het water na streeft.
Als wij het hebben over dodemansknop en reddingsvest, kan dat alleen maar als motief hebben "jullie af te zeiken" of zou het ook kunnen dat het gewoon belangrijk gevonden wordt door ons en wij er mensen op aanspreken in belang van hun/de veiligheid...
Gisteren heb ik nog drie agenten gewezen op het feit dat op het Goomeer "de veiligheid gingen bevorderen"(naar eigen zeggen) zonder reddingsvest aan. "Dat is niet nodig, want het waait niet" zei de agent die net bijna overboord gevallen was toen hij staande in de snelle boot bijna overboord viel toen z'n maat plotseling gas gaf.
Hij gaf toe dat als hij toen overboord gevallen was de boot over hem heen was gegaan en hij zonder reddingsvest mogelijk niet meer boven was gekomen. Dit is zoet water moet je weten, hier worden lichamen pas na weken weer gevonden. Ze gaan pas drijven als ze tot ontbinding over gaan. "Wij hadden ILS eerste hulp kunnen verlenen als je een vest aan had gehad" zeiden wij wijzend op de zuurstof koffer en de AED bij ons standaard aan boord.
Hij moes schoorvoetend toegeven "dat een vest aan misschien toch beter voor z'n veiligheid zou zijn.
Natuurlijk vonden zij ook dat ik hen "af liep te zeiken", maar dit als resultaat heeft dat ze beter na gaan denken over hun werk omstandigheden en veiligheid dan ben ik tevreden.
En heb je iemand nodig om eens lekker tegen te razen, ga gerust je gang: ik heb een dikke huid, je bent altijd welkom!
Henk
Je hebt helemaal gelijk dat ik niet gehinderd wordt door ervaring op zee. Dat neemt niet weg dat ik mij vrij voel om mee te discusiëren over veiligheid in het algemeen, dit topic gaat niet alleen over zee. Je doet goed werk en daar heb ik alle bewondering voor, je kan trots op jezelf zijn en je hebt het echt niet nodig anderen naar beneden te halen om daar voor jezelf meerwaarde uit te halen. Ik kan me voorstellen dat je geïrriteerd raakt als andere mensen uit een privé klub die geld voor reddingen vragen jullie af lopen zeiken.
Maar is dat wel het geval, of beleef je dat alleen zo?
Waaruit concludeer je dat wij geld voor hulpverlening vragen?
Is er werkelijk zoveel verschil tussen de reddingsbrigades en HOGE, dat HOGE slechter maakt als de reddingsbrigades? Wij zijn net als zij een vereniging die hulpverlening op het water na streeft.
Als wij het hebben over dodemansknop en reddingsvest, kan dat alleen maar als motief hebben "jullie af te zeiken" of zou het ook kunnen dat het gewoon belangrijk gevonden wordt door ons en wij er mensen op aanspreken in belang van hun/de veiligheid...
Gisteren heb ik nog drie agenten gewezen op het feit dat op het Gooimeer "de veiligheid gingen bevorderen" (naar eigen zeggen) zonder reddingsvest aan. "Dat is niet nodig, want het waait niet" zei de agent die net bijna overboord gevallen was toen hij staande in de snelle boot bijna overboord viel toen z'n maat plotseling gas gaf.
Hij gaf toe dat als hij toen overboord gevallen was de boot over hem heen was gegaan en hij zonder reddingsvest mogelijk niet meer boven was gekomen. Dit is zoet water moet je weten, hier worden lichamen pas na weken weer gevonden. Ze gaan pas drijven als ze tot ontbinding over gaan. "Wij hadden ILS eerste hulp kunnen verlenen als je een vest aan had gehad" zeiden wij wijzend op de zuurstof koffer en de AED bij ons standaard aan boord.
Hij moes schoorvoetend toegeven "dat een vest aan misschien toch beter voor z'n veiligheid zou zijn.
Natuurlijk vonden zij ook dat ik hen "af liep te zeiken", maar dit als resultaat heeft dat ze beter na gaan denken over hun werk omstandigheden en veiligheid dan ben ik tevreden.
En heb je iemand nodig om eens lekker tegen te razen, ga gerust je gang: ik heb een dikke huid, je bent altijd welkom!
Henk