Daar ben ik weer..
Inderdaad was het niet helemaal ON-topic maar mijn frustratie moest er inderdaad even uit. Ik zal nu mijn mening geven over dodemans en vesten:
Die reddingsvesten zijn inderdaad er voor je eigen veiligheid, maar in sommige situaties kunnen deze juist hinderend werken. Als ik met West 9 met mijn vletje aan het varen ben, en de kans is er om om te slaan dan heb ik liever niet dat mijn vest achter een doft oid blijft hangen. Ik zwem wel liever, en inderdaad met een vol-automaat lig ik gelijk met mijn kop tegen de boot. Als ik met een halfautomaat mijn kop stoot en onderga maakt dit geen verschil met de situatie als ik helemaal geen vest aan hag gehad. Hebben jullie trouwens wel eens een surfer(kite) zwemmend naar de kant moeten brengen met west 12(inderdaad overstatement)
?
Hierboven dus 2 kleine argumenten waarom ik "soms" niet met reddingsvest vaar! Maar natuurlijk heb ik deze wel altijd aan boord mocht ik een drijvend eiland moeten vormen oid.
Nu over de dodemans...
Mocht ik als schipper uit de boot vallen in de branding, dan wil ik graag dat mijn bootbemanning direct, ja ik zeg direct, de controle over de boot moet kunnen krijgen. Zonder eerst naar een reserve te hoeven zoeken. Iedereen die met een beetje golven vaart weet dat hier zeker geld: Elke seconde telt! En dat heb ik allemaal liever, dan dat mijn bemanning mij gezelschap in het water komt houden omdat de boot uitsloeg en scheef in de branding kwam met een hoop schade alsnog...
En dan nog over die ontbindingsfase, ik kan mij herinneren dat prof. Joost Bierens hier geen weken voor uittrok?!?! Misschien kan HENK hem op andere ideeen kan brengen..
En jullie naar beneden halen zal ik zelf nooit doen om daar meerwaarde uit te halen. Deze ambitie heb ik niet en zal ik nooit krijgen. Het is alleen mijn bedoeling om sommige mensen uit hun "tunnel-visie" te halen, jah dit is mijn mening en NIET gefundeerd.
En Henk probeerde zich in mijn situatie in te leven en kon zich iets voorstellen in mijn situatie. Ik ga die citaat hier niet geven, maar doe dit gewoon maar niet HENK. Dit is juist wat ik probeer aan te geven, dat vele "binnenwaterbrigades", dan generaliseer ik, zich dus Juist Niet in kunnen leven!
Hier hoeft niemand boos om te worden, want ze doen geweldig werk! En ze zijn zeer gerespecteerd!
Maar probeer dan ook niet jullie regels en eisen, bij ons te leggen.
Met vriendelijke groet,
Sven C