Dodemanskoordje

Auteur Topic: Dodemanskoordje  (gelezen 23127 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Annemiek

• Senior gebruiker
  • Reddingsbrigade
Reactie #60 Gepost op: 2 september 2005, 15:39:38
Kijk dit is jammer, niet meedoen met een discussie, terwijl je juist dan met argumenten kan komen die ons doen inzien van ons niet gelijk hebben.

Ik vind dit geen discussie maar het opdringen van een mening,jullie willen dat we ook vinden dat we het moeten doen zoals jullie,ik vind van niet.
  Ta

Lars Carree

• Forum gebruiker
  • "Huil maar niet zuster, de broeder troost je wel"
Reactie #61 Gepost op: 2 september 2005, 17:22:17
Oh... dan zal ik toch naar eens beter gaan lezen Annemiek

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #62 Gepost op: 2 september 2005, 19:56:00
Dat is een goed punt wat je brengt.. Ik zou het eerlijk gezegd niet weten, ik ben wel van mening dat ik juist ongelukken voorkom door hem niet te dragen..!

Maar dat is een interessante vraag die je stelt..
Ga er maar vanuit dat je aan de hoogste boom wordt gehangen,dodemanskoordjes zijn er niet voor de leut.Die zijn er om verdere ongelukken te voorkomen,en er is geen enkele reden om die dingen niet te dragen.

Wij moeten tegenwoordig vanaf 2 meter hoogte al kompleet gezekert zijn om veilig op hoogte kunnen werken.Is ook lastig om die vesten aan te trekken,maar doe het maar.want verzekeringsmaatschapijen betalen NIET uit als je niet op de juiste manier je veiligheidsmiddelen hebt gebruikt.Wij hebben het uit laten zoeken,maar je draait volledig op voor de schade,en terecht!

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 2 september 2005, 20:06:27
Veiligheidsgordels in een auto.......... weet je wel hoe lastig die zijn...... ;D Steeds maar aan en uit doen bij het instappen.... Als je auto in brand raakt bij een ongeval moet je weer een extra handeling doen om hem los te maken.....
en als je bewusteloos bent als je in het water rijd kunnen ze je haast niet redden....

En weet je, voor taxi chauffeurs heeft de overheid een uitzondering gemaakt omdat het inderdaad voor hun gevaarlijk is (wurging door 'slechte' klant).

Waarom zou de overheid geen vrijstelling voor reddingsbrigades hebben gegeven voor de dodemansknop???

JvG

• Gast
Reactie #64 Gepost op: 2 september 2005, 20:25:35
Zover ik heb kunnen nachecken is het dragen van een dodemanskoort nergens verplicht. De verzekering kan hier dus ook niks mee.

Nergens in de wet staat het dat dodemanskoortjes verplicht zijn. Veiligheidsgordels wel...

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #65 Gepost op: 2 september 2005, 20:27:53
Zover ik heb kunnen nachecken is het dragen van een dodemanskoort nergens verplicht. De verzekering kan hier dus ook niks mee.

Nergens in de wet staat het dat dodemanskoortjes verplicht zijn. Veiligheidsgordels wel...
dan heb je toch niet ver genoeg gecheckt  ::)

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #66 Gepost op: 2 september 2005, 20:58:13
Waarom zou de overheid geen vrijstelling voor reddingsbrigades hebben gegeven voor de dodemansknop???

Vrijstelling is in mijn ogen van toepassing als je met argumenten komt. Er zijn een aantal redenen aangegeven die in mijn ogen voldoende zijn om onder deze voorschriften uit te komen. De Wet is constant in beweging. Misschien zijn deze voldoende.

Immers, een zwangere vrouw hoeft ook geen autogordel te dragen of wat dacht je van een patiënt met een stoma. Verlichting is wel verplicht, ook voor onze boten en dat geldt ook voor je fiets.
Elke hulpverlening start met communicatie.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #67 Gepost op: 2 september 2005, 21:34:10

Immers, een zwangere vrouw hoeft ook geen autogordel te dragen of wat dacht je van een patiënt met een stoma. Verlichting is wel verplicht, ook voor onze boten en dat geldt ook voor je fiets.
Wat geen gordel
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=5433.0

AntiHeld

• Junior gebruiker
  • **
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #68 Gepost op: 2 september 2005, 21:47:42
Die zijn er om verdere ongelukken te voorkomen,en er is geen enkele reden om die dingen niet te dragen.

Lees aub eerst de rest van de discussie, volgens mij heb ik, RR en het reddertje toch al een aantal goede redenen gegeven..

Ik vind dit geen discussie maar het opdringen van een mening,jullie willen dat we ook vinden dat we het moeten doen zoals jullie,ik vind van niet.

Hier heb ik ook al antwoord op gegeven..
Ik ben van mening dat zolang niet iedereen gelijk is van mijn mening, dat of hun of IK iets fout doe..! En in het geval van onze veiligheid, jah al onze veiligheid, wil ik daarom mensen overtuigen van mijn gelijk.

Ik ben geen voorstander van al dat "Ge-Qoute" maar wegens het IQ van sommige leden hier kom ik er niet onder uit!
Verzet houdt je scherp!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #69 Gepost op: 2 september 2005, 21:53:20
Wij (nouja, Jeffrey) hebben verleden jaar een bekeuring gehad voor het niet dragen van een dodemanskoordje, terwijl wij onderweg waren naar een hulpverlening op  het IJmeer. Wij hebben het voor laten komen omdat het dodemanskoordjesschakelaardje de dag ervoor kapot was gegaan, maar we toch de hulpvraag wilden honoreren. De uitspraak was schuldig zonder straf met één jaar voorwaardelijk.

Reddingsbrigades hebben een voorbeeldfunctie vond de rechter.

Henk