Dodemanskoordje

Auteur Topic: Dodemanskoordje  (gelezen 23146 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #100 Gepost op: 6 september 2005, 22:58:06
Mijn mening was en blijft dat het nut van het koordje voor kustbrigades vooral is dat in een lastige branding bij eventueel omgaan de schade aan de motor wordt beperkt.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 6 september 2005, 23:12:13
Mijn mening was en blijft dat het nut van het koordje voor kustbrigades vooral is dat in een lastige branding bij eventueel omgaan de schade aan de motor wordt beperkt.

Hé, dat is een nieuwe, maar een hele goeie, de zg "waterslag". Een motor die draaiend onderwater gaat probeert het onmogelijke: net zoals de zuigers bovenwater de lucht samenpersen proberen zij dat dan ook met water te doen, een onmogelijke opgave, water laat zich slecht comprimeren. Dit is goed te zien aan de afgebroken, door de carterwand naar buiten stekende drijfstangen en eventuele geëxplodeerde bougies. De reparateur zal over het algemeen nog nogthans één allerlaatste handeling aan den motor wijden, het schudden van zijner hoofd.

Henk

AntiHeld

• Junior gebruiker
  • **
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #102 Gepost op: 7 september 2005, 17:34:11
Schade aan mijn moter, schade aan mijn bemanning...

Hmmm moeilijke afweging...
Verzet houdt je scherp!

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #103 Gepost op: 7 september 2005, 19:00:07

En neem nu toch eens ook de "schade aan mezelf" een keer mee, het gebeurd echt nu en dan dat iemand overboord valt en verwond wordt door z'n eigen, nog draaiende schroef.

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #104 Gepost op: 7 september 2005, 20:57:37

8)  :laugh: Wat ben je toch een materialistisch boefje  :P  ;D

Henk,

het grappige van deze "discussie" dat deze door zeer velen gelezen worden. Slechts een zeer selectief groepje geeft niet op en probeert een andere visie te bewerkstellen, maar zoals altijd is er binnen reddingsbrigadesland een soort van pad-stelling, waarin de een niet "zal/ kan" winnen van de ander. Dit alles is gestoeld op, aan de eene kant hierarchische opstellingen en en aan de andere kant de vriendenclubs. Of de verschillen van zee en binnen water. Noem de verschillen maar op, voor elke pro is er wederom een anti reddingsbrigade. Of het nu gaat om kledinglijn, voertuigstriping, AED trainingen, redvesten, opleidingen, en dus ook het dodemanskoordje.

Het is overigens wel heel toevallig dat de mensen van reddingsbrigades die ik de afgelopen week gesproken heb, allemaal zonder dodemanskoordje varen. Dat gold voor mannetjes aka David Hasselhoff's en vrouwtjes aka Pamela Anderson's. Dat geldt ook voor reddingsbrigades waarvan er hier op dit forum leden zijn die melden dat deze personen altijd met een koord varen. Dus hoe betrouwbaar zijn die uitspraken. Ik denk dat velen zonder het koordje varen, maar hier de . . . . . . . .
Elke hulpverlening start met communicatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #105 Gepost op: 7 september 2005, 21:34:20
8) :laugh: Wat ben je toch een materialistisch boefje :P ;D

Henk,

het grappige van deze "discussie" dat deze door zeer velen gelezen worden. Slechts een zeer selectief groepje geeft niet op en probeert een andere visie te bewerkstellen, maar zoals altijd is er binnen reddingsbrigadesland een soort van pad-stelling, waarin de een niet "zal/ kan" winnen van de ander. Dit alles is gestoeld op, aan de eene kant hierarchische opstellingen en en aan de andere kant de vriendenclubs. Of de verschillen van zee en binnen water. Noem de verschillen maar op, voor elke pro is er wederom een anti reddingsbrigade. Of het nu gaat om kledinglijn, voertuigstriping, AED trainingen, redvesten, opleidingen, en dus ook het dodemanskoordje.

Het is overigens wel heel toevallig dat de mensen van reddingsbrigades die ik de afgelopen week gesproken heb, allemaal zonder dodemanskoordje varen. Dat gold voor mannetjes aka David Hasselhoff's en vrouwtjes aka Pamela Anderson's. Dat geldt ook voor reddingsbrigades waarvan er hier op dit forum leden zijn die melden dat deze personen altijd met een koord varen. Dus hoe betrouwbaar zijn die uitspraken. Ik denk dat velen zonder het koordje varen, maar hier de . . . . . . . .

Ik beweeg weldeglijk, alleen langzaam. In de branding kan ik me voorstellen dat een schipper de voorkeur geeft aan het niet dragen van zo'n irritant koordje.

Als mijn opponenten nou eens toe zouden geven dat het wel dragen van een koordje tijdens Sail een betere uitstraling heeft...

Al doe je het maar uit PR overwegingen.

Henk

Rescue Ranger

• Senior gebruiker
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
Reactie #106 Gepost op: 7 september 2005, 21:41:58
Als mijn opponenten nou eens toe zouden geven dat het wel dragen van een koordje tijdens Sail een betere uitstraling heeft...

Al doe je het maar uit PR overwegingen.

Henk

Hey Henk,

alle bemensingen droegen al een red-/ zwemvest. Dat was al een hele grote overwinning voor jouw kamp. Rustig in de week leggen zou Koen W. zeggen, dan komt alles goed.
;D  8)  ;D

Erny heeft het er al over om volgend seizoen meerdere vesten op de reddingsposten te hebben. Zie je wel Henk, we luisteren soms wel.
;D  8)  ;D
Elke hulpverlening start met communicatie.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 7 september 2005, 22:07:07
Goed hoor, applaus!!

Henk

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
Reactie #108 Gepost op: 7 september 2005, 23:14:00
Erny heeft het er al over om volgend seizoen meerdere vesten op de reddingsposten te hebben. Zie je wel Henk, we luisteren soms wel.
;D  8)  ;D
He RR...goed opgelet  ;D maar ga het inderdaad a.s. maandag op de vergadering aankaarten..
[img]/img]

AntiHeld

• Junior gebruiker
  • **
    • De enige echte Reddingsbrigade
Reactie #109 Gepost op: 9 september 2005, 14:57:10
Ik hoor eindelijk verstandige dingen..

@Rolf:

Toch leuk dat we soms het eens kunnen zijn heh ;)
Verzet houdt je scherp!