Schade aan mijn moter, schade aan mijn bemanning...
Hmmm moeilijke afweging...
Henk,
het grappige van deze "discussie" dat deze door zeer velen gelezen worden. Slechts een zeer selectief groepje geeft niet op en probeert een andere visie te bewerkstellen, maar zoals altijd is er binnen reddingsbrigadesland een soort van pad-stelling, waarin de een niet "zal/ kan" winnen van de ander. Dit alles is gestoeld op, aan de eene kant hierarchische opstellingen en en aan de andere kant de vriendenclubs. Of de verschillen van zee en binnen water. Noem de verschillen maar op, voor elke pro is er wederom een anti reddingsbrigade. Of het nu gaat om kledinglijn, voertuigstriping, AED trainingen, redvesten, opleidingen, en dus ook het dodemanskoordje.
Het is overigens wel heel toevallig dat de mensen van reddingsbrigades die ik de afgelopen week gesproken heb, allemaal zonder dodemanskoordje varen. Dat gold voor mannetjes aka David Hasselhoff's en vrouwtjes aka Pamela Anderson's. Dat geldt ook voor reddingsbrigades waarvan er hier op dit forum leden zijn die melden dat deze personen altijd met een koord varen. Dus hoe betrouwbaar zijn die uitspraken. Ik denk dat velen zonder het koordje varen, maar hier de . . . . . . . .