BRANDKRAAN GESTOLEN nieuwe brandweergarage Made

Auteur Topic: BRANDKRAAN GESTOLEN nieuwe brandweergarage Made  (gelezen 2749 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jwpots

• Gast
Gepost op: 1 september 2005, 14:00:37

BN/DeStem | 31-09-2005
Dieven halen brandkraan weg in Made.

MADE – De oude brandkraan bij de nieuwe brandweerkazerne aan de Nieuwelaan in Made, is gisternacht gestolen. De kazerne wordt over anderhalve week geopend.

„Het is een oude bovengrondse brandweerkraan met koperen aansluitstukken“, zegt brandweerman Corné Maas.

De kraan is ongeveer een meter hoog. „Het was een ge-schenk van de voormalige ondercommandant Johan Stoop, die de kraan bij zijn afscheid heeft gekregen. Hij heeft altijd in zijn tuin staan pronken. Stoop vond het een leuk idee om de kraan aan de brandweer te schenken voor bij de nieuwe kazerne.“

„Hij stond mooi gepoetst klaar. De opening is op 9 sep-tember. Iedereen is hier toch wel een beetje aangedaan dat mensen hem zomaar hebben weggehaald. Voor een brandweerman heeft zo’n kraan toch emotionele waarde“, zegt Maas. „Daarom hebben we ook aangifte gedaan bij de politie. Mogelijk kunnen we op die manier de dader achterhalen en de kraan terugkrijgen.“

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #1 Gepost op: 1 september 2005, 14:17:19
Zat zo te zien ook niet echt stevig vast.

jwpots

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 1 september 2005, 14:28:46

Dat geeft je dan nog niet het recht om deze brandkraan op een "onjuiste wijze toe te eigenen"  :-[ :-[ :-[

Groet
Johan

mark_b

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
    • Brandweer Mook & Middelaar
Reactie #3 Gepost op: 1 september 2005, 15:00:51

Al was die gegoten in 15 kuub beton, dat maakt toch niks uit.
TWITTER foto's suck....

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #4 Gepost op: 1 september 2005, 15:27:47
Ik zeg toch niet dat ik accoord ga met het wederrechtelijk toe-eigenen van de brandkraan. Ik constateer alleen dat het wel heel gemakkelijk gemaakt werd.

jwpots

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 2 september 2005, 11:07:57
BN/deStem | 01-09-2005
Diefstal brandkraan blijkt grap
.

MADE – De ‘diefstal’ van de brandkraan in Made is al weer opgelost. Het bleek om een grap te gaan van het team Terheijden van de Drimmelse brandweer.
De oude brandkraan bij de nieuwe brandweerkazerne aan de Nieuwelaan in Made werd maandagnacht weggehaald, tot groot verdriet van de Madese brandweer. Het betrof immers een fraai oud exemplaar met koperen aansluitstukken. Het was een cadeau van voormalig ondercommandant John Stoop voor de nieuwe kazerne. De kraan stond mooi gepoetst klaar voor de officiële opening van de kazerne op zaterdag 10 september.

Leden van het team Terheijden wilden een ludieke grap uithalen en haalden de kraan weg met de bedoeling ze glimmend gepoetst op 10 september terug te brengen. De grap lekte gisteren echter uit, vandaar dat de kraan weer terug is in Made.

Groet
Johan

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 2 september 2005, 11:10:38
Leuke grap  :o ;D

FireRobin

• Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #7 Gepost op: 2 september 2005, 12:22:05
Tjah het idee was misschien leuk, maar 't liep alleen wat anders dan verwacht  :laugh: :laugh: :laugh:
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen

SirMark

• HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 2 september 2005, 12:49:49
ehhh ja.. maar dat zie je vaker met grappen waar dingen worden weggehaald als je een beetje in de geschiedenis gaat graven :p

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 2 september 2005, 18:11:34
Ik zeg toch niet dat ik accoord ga met het wederrechtelijk toe-eigenen van de brandkraan. Ik constateer alleen dat het wel heel gemakkelijk gemaakt werd.
Hoe weet jij nu dat hij niet goed vast zat?  heb je wel een idee hoevast een ondergrondse brandkraan in de grond zit??   >:(   wie weet zat er wel een hele betonnen voet onder!   Je kunt zo niet oordelen over de bevestiging van de brandkraan. En dan daarbij, een ieder heeft met zijn "klauwen" van ander mans spullen af te blijven!
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid