Ik wil ze in de komende aanbestedingen uitschakelbaar maken, omdat ik geen idee heb wat ze doen bij spoedritten.
Waarom zou je het direct uit willen schakelen, verdiep je eerst eens in de materie.
Lane Departure Warning System (LDWS), als je op een rechte weg rijd en de auto raakt over een streep op de weg (de streepdie de breedte aangeeft) dan gaat er een lampje branden, je krijgt een piepje en bij bijv Mercedes kan het stuur gaan trillen.
! No longer available Als je met je knipperlicht een verandering van rijbaan aangeeft krijg je de meldingen al niet meer.
! No longer availableAdvanced Emergency Braking System (AEBS).
Ik zie dit als een toevoeging, tijdens een prio rit heeft een chauffeur al van alles aan zijn hoofd, tijdens de rit kan de auto een paar waarschuwingen geven daar is niets mis mee, in geval van een noodsituatie kan het voertuig zelf ingrijpen.
Ik vermoed dat deze systemen niet helemaal uit te schakelen zijn, dat zie je bijvoorbeeld bij het start stop systeem op de euro 6 motoren, er zal slechts een kleine wijziging komen. Voertuig fabrikanten gaan hiervoor niet een compleet elektrisch-, rem- of motormanagement systeem aanpassen. Er zal naar mijn idee slechts een lapmiddel komen.