Het lukt zonder moeite om vrijwel alle incidenten onder deze noemers te plaatsen. Bij bijvoorbeeld GRIP-situaties zul je verder moeten denken dan de meest acute eerste zorg. Er wordt mede opgeschaald om verdere levensbedreigende situaties te voorkomen (lid 2) en meer nog is er tijdens grote incidenten vaak sprake van ernstige verstoring van de openbare orde. Kortom, er zullen weinig (OVD) spoedritten zijn die niet aan deze criteria voldoen.
Neej, serieus gezegd nee. Al als jouw argumenten zouden waar zijn zijn wij burgers dus niet gewaarborgd met de eerste inzet. Terwijl wij allemaal roepen dat de eerste inzet het belangrijkste is....
Een OVD kan altijd uit voorzorg bij elke inzet worden opgeroepen, nog voor een grip. Dan kunnen ze zonder OGS ter plaatse komen.
Zonder een vergelijking te willen maken, een OVD heeft in nog geen 1% een verslechtering van een situatie direct kunnen voorkomen. Het bergen van een voertuig heeft dat in 21% wel gekund...... Onderzoeken die simpel te vinden zijn online.
Geen enkele OVD heeft toegevoegde waarde door met OGS on site te komen, een ruimte om te coordieneren wil ik niet bediscuseren. Omdat ik ok het verkeersbeeld ken.