Als je doelt op de kleur van de wagen... wat is er onduidelijk aan een voertuig met knipperende blauwe lampjes en een sirene er op? Al was dat ding paars of goud, als het blauwe lampen voert samen met een sirene is het gewoon aan de kant. Niks onduidelijks aan dacht ik zo. ;-)
Ben ik met je eens. Maar wat heeft het voor zin om een voertuig uit te voeren met OGS als de berijder van de voertuig geen spoedeisende en/of levensbedreigende diensten kan verlenen? M.a.w. Kan ik diegene benaderen als Politieambtenaar om iemand staande te houden, kan ik diegene benaderen als Brandweerfunctionaris om een brand te blussen , kan diegene benaderen als geneeskundig functionaris om geneeskundige bijstand te verlenen??
Even een van de VRR AA gepikt ;
"De veiligheidsregio is een samenwerkingsverband tussen zes regiogemeenten, politie, openbaar ministerie, brandweer en geneeskundige hulpdiensten voor effectieve rampenbestrijding."
Hierin zie ik 5 diensten;
Politie en Justitie mooie wagens met stickers en OGS <- Zie ik als burger als spoedeisende dienst die hulp kan verlenen
Brandweer mooie rode wagens met stickers en OGS <- Zie ik als burger als spoedeisende dienst die hulp kan verlenen
Geneeskundige dienst mooie (witte) Gele wagens met stickers en OGS <- Zie ik als burger als spoedeisende dienst die hulp kan verlenen
Gemeenteambtenaar mooie groene auto met stickers en OGS <- Zie ik als burger niet als spoedeisende dienst die hulp kan verlenen
Buiten de veiligheidsregio , maar binnenkort ook met OGS, RWS <- Zie ik als burger als spoedeisende dienst die hulp kan verlenen met name op het wegennet. Snel ter plaatse komen op een ongeval met als reden om meerdere gewonden tegen te gaan.
In de groene wagen zie ik meer een maas in de wet proberen te gebruiken om OGS te gebruiken. ( wellicht in de toekomst de nieuwe kleur van gemeentelijke Handhaving / BOA ) Je kan het maar vast in kannen en kruiken hebben voor de toekomst
Hadden ze de auto groen gemaakt met stickers en geen OGS .Dan was het duidelijker geweest dat ik hier als burger met een secundaire dienst van de veiligheidsregio van doen heb.