En waarom kunnen deze auto's niet gewoon rood blijven? Gaat toch al jaren prima?
Als inwoner van de regio-RR kan het geld van de VRR wel anders besteed worden lijkt mij.
Ik begin wel steeds meer te begrijpen dat ik een rookmelder moet kopen omdat de brandweer later komt of met 2 man... Dit is gewoon niet uit te leggen.
Maar als ik het goed begrijp neemt het aantal leidinggevenden niet toe bij een incident maar veranderd alleen de kleur van de auto's?
RemRoof
Inderdaad: er komen niet meer bij, alleen de kleur verandert.
Voor mij (komende vanuit de brandweer) is rood geen probleem. Als je echter (bijvoorbeeld) Informatiemanager bent, niet vanuit de Brandweer komt en in een rode auto rijdt is het anders. Als je toevallig bij een aanrijding komt, is het dan beter dat je in een groene rijdt. Hetzelfde dat ik in af en toe in een gele rijdt: Dat voelt wel raar. Het publiek verwacht toch een medicus als je toevallig ergens bij komt.
Overigens: blauw/blauw en sirene = aan de kant. Het publiek snapt dat echt wel. Prorail, sanquin, DCMR, Havenbedrijf: zij hebben ook allemaal geen problemen met prio 1 ritten.