Zwelgje is het grote voorbeeld van de klaagcultuur die in dit land heerst. Niets is goed.
Gelukkig klaag ik bijna nooit, maar als je mij als voorbeeld wilt nemen om wat frustratie kwijt te raken over iets wat je dwars zit, ga je gang.
Wat denk je nou? Dat hier een heel productieteam een hollywood film van heeft gemaakt? Heb je het filmpje weleens gezien?
Ja hoor, meerdere keren. Jij ook? En heb je mijn berichten ook gelezen?
En nu kunnen ze wat betekenen voor de bevolking, namelijk een bijdrage leveren voor een mogelijke wetswijziging welke in het belang is van elk goed willende Nederlander.
Dat is juist mijn punt. De uitvoerende macht hoort niet uit eigen beweging een media campagne op officiële communicatie kanalen in gang te zetten, met als doel om wetgeving te veranderen waar zij zelf zich aan moeten onderwerpen. Dat is de omgekeerde wereld en een hellend vlak waar je in een democratie echt ver weg van moet blijven.
Maar nee, laten we gaan zeiken over een simpel filmpje welke gemaakt is.
Poeh poeh, dit zal veel belastingcenten hebben gekost.
Ik heb geen idee hoeveel het gekost heeft, en dat vind ik ook helemaal niet belangrijk. Maar misschien waren mijn berichten niet duidelijk, en dan kan ik me voorstellen dat je dacht dat ik over het geld viel want dat doen Nederlanders natuurlijk snel. Een soort pavlov reactie zeg maar.....
Daarom voor de duidelijkheid:
Mijn opmerking gaat niet om het geld maar om het principe van de scheiding der machten, en hoe een overheidsinstantie zich dient te gedragen binnen ons democratisch stelsel.
Natuurlijk is het goed dat er bij de wetgevende macht op aangedrongen wordt op veranderingen die ten goede komen aan de dagelijkse praktijk. En respect voor de korpschef dat hij opkomt voor zijn personeel. Ook prima als dat allemaal publiek geuit wordt, er overlegd wordt met de verantwoordelijke minister, en kamerleden etc.... Daar hebben wij in ons staatsstelsel ook ruimte voor gemaakt.
Maar het gebruik van officiële communicatie kanalen om de publieke opinie te beïnvloeden, dat hoort niet. Hoe goed bedoeld ook, het schept een gevaarlijk precedent.
Wees blij dat mensen zich hiervoor inzetten, mogelijk draagt het erbij dat agenten niet gaan twijfelen om geweld aan te wenden wanneer jou of je familie iets overkomt.
Nou zeg, waar heb ik dat nu weer aan te danken? Volgens mij uit ik mij netjes, zonder scheld woorden of beledigingen. Ik zou het op prijs stellen als je zulke bedreigingen dan ook achterwege laat.
Maar goed, ik verbeeld me ook helemaal niet dat mijn mening relevant is voor dit onderwerp, dus ik zal het hier verder bij laten.