Afhandeling van luchtvaartincidenten

Auteur Topic: Afhandeling van luchtvaartincidenten  (gelezen 10766 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #20 Gepost op: 10 september 2015, 09:02:09
Citaat van: CM link=msg=1371638 date=1441865735
Bij lange na niet, er is een beroep gedaan op ?5regios. Je houdt er nog 20 over. Laten we ook niet vergeten hoe klein Nederland is. De laatste autos uit Winschoten en Valkenburg doen er iets meer dan een uur over.

Blijkbaar ben je zelf ook vergeten hoe groot Nederland is. Winschoten -> Schiphol is ruim twee uur. Met veel geluk en veilig te hard rijden kan je daar 1:45 van maken. Buiten de spits.

Valkenburg en Zeeuws Vlaanderen hetzelfde verhaal.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #21 Gepost op: 10 september 2015, 09:51:02
Citaat van: CM link=msg=1371632 date=1441862318
Vergeet niet dat het nooit de intentie is geweest om alle slachtoffers in een keer te vervoeren. Dat kan niet omdat de ziekenhuizen dergelijke patientenstromen niet aankunnen. Dit zou opvang in het veld betekenen en heel goed triage.

Bovendien, je moet je maar afvragen hoeveel overlevenden je overhoudt bij een crash. Ik zou eerder roepen dat we onvoldoende capaciteit in rouwautos hebben.

Hoeveel van die 600 passagiers zouden er met ambulances op korte termijn moeten worden afgevoerd.

Top 10 Grootste Vliegtuigrampen

http://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-grootste-vliegtuigrampen/

1. American Airlines Vlucht 11 – 2001 – 1692 doden
2. United Airlines Vlucht 175 – 2001 – 965 doden
3. Pan Am Vlucht 1736 & KLM Vlucht 4805 – 1977 – 583 doden
4. Japan Airlines Vlucht 123 – 1985 – 520 doden
5. Saudi Arabian Vlucht 763 & Kazakhstan Airlines Vlucht 1907 – 1996 – 349 doden
6. Turkish Airlines Vlucht 981 – 1974 – 346 doden
7. Air India Vlucht 182 – 1985 – 329 doden
8. Saudia Vlucht 163 – 1980 – 301 doden
9. Iran Air Vlucht 655 – 1988 – 290 doden
10. Iranian Air Force (15-2280) – 2003 – 275 doden


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #22 Gepost op: 10 september 2015, 09:59:32
Ik weet dat men nog wel eens klaagt over beenruimte aan boord van vliegtuigen, maar een B747-400 zit echt niet volgepropt met 600 passagiers.
Verder is de overlevingskans ook gestegen bij een vliegtuigcrash. Hierdoor heb je meer gewonden en minder doden. Bij veel zwaar gewonden heb je gewoon een uitdaging in de hulpverlening. Je hebt dan veel ambulances nodig. Vandaar dat er zoiets bestaat als een vooralarm groot. Je kan die ambulances maar beter vast hebben staan.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #23 Gepost op: 10 september 2015, 10:01:49
Ik zie een lijst met doden. Bij de meerderheid van deze rampen zijn niet of nauwelijks overlevenden geweest. Of was het de bedoeling om mijn argument te ondersteunen?

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #24 Gepost op: 10 september 2015, 10:03:34
Citaat van: Sven82 link=msg=1371652 date=1441871972
Ik weet dat men nog wel eens klaagt over beenruimte aan boord van vliegtuigen, maar een B747-400 zit echt niet volgepropt met 600 passagiers.
Verder is de overlevingskans ook gestegen bij een vliegtuigcrash. Hierdoor heb je meer gewonden en minder doden. Bij veel zwaar gewonden heb je gewoon een uitdaging in de hulpverlening. Je hebt dan veel ambulances nodig. Vandaar dat er zoiets bestaat als een vooralarm groot. Je kan die ambulances maar beter vast hebben staan.

Inderdaad, moest er straks aan denken. Zelfs een A380 herbergt 'slechts' 500 passagiers.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #25 Gepost op: 10 september 2015, 10:06:24
Citaat van: Hoguhugo link=msg=1371642 date=1441868529
Blijkbaar ben je zelf ook vergeten hoe groot Nederland is. Winschoten -> Schiphol is ruim twee uur. Met veel geluk en veilig te hard rijden kan je daar 1:45 van maken. Buiten de spits.

Valkenburg en Zeeuws Vlaanderen hetzelfde verhaal.

Excuses, dat had inderdaad 2 uur moeten zijn. Ik heb te haastig gereageerd. Nederland blijft wel klein. Daar is niets mis mee, is gewoon een feit.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #26 Gepost op: 10 september 2015, 10:06:50
Inderdaad, moest er straks aan denken. Zelfs een A380 herbergt 'slechts' 500 passagiers.
Niet veel hè. ;)
Overigens is veel beenruimte ook niet alles. In de economy class achterin heb je de grootste kans om een crash te overleven. Je crasht dan niet in stijl, maar ach...


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #27 Gepost op: 10 september 2015, 10:09:39
Citaat van: Sven82 link=msg=1371657 date=1441872410
Niet veel hè. ;)
Overigens is veel beenruimte ook niet alles. In de economy class achterin heb je de grootste kans om een crash te overleven. Je crasht dan niet in stijl, maar ach...

Sterker nog, ik zorg er altijd voor dat ik achterin zit. Vlieg vrij regelmatig naar het VK en de VS en heb vliegangst. Is geen geslaagde combi, kan ik vertellen. Tot nu toe heb ik me er telkens weer overheen kunnen zetten. Reizen is geweldig, vliegen is k#t.
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #28 Gepost op: 10 september 2015, 10:13:01
Sterker nog, ik zorg er altijd voor dat ik achterin zit. Vlieg vrij regelmatig naar het VK en de VS en heb vliegangst. Is geen geslaagde combi, kan ik vertellen. Tot nu toe heb ik me telkens weer overheen kunnen zetten. Reizen is geweldig, vliegen is k#t.
Voorin hoor je de motor minder. Heeft mij wel wat geholpen na een incident in Papua in 2013. Nu een vlucht of 16 verder is de angst alweer aardig gesleten. Het slaat ook nergens op, want vliegen is veilig. ;)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #29 Gepost op: 10 september 2015, 10:17:38
Citaat van: Sven82 link=msg=1371660 date=1441872781
Voorin hoor je de motor minder. Heeft mij wel wat geholpen na een incident in Papua in 2013. Nu een vlucht of 16 verder is de angst alweer aardig gesleten. Het slaat ook nergens op, want vliegen is veilig. ;)

Ik heb een  noise cancelling koptelefoon. Een noodzakelijke investering omdat ik ontdekt heb dat ik minder last heb met een goede film. Ik laat het ook niet over aan de maatschappij met de haperende videosystemen, ik neem altijd mijn eigen films op de telefoon mee.

Vliegen is statistisch veilig maar er zit ook een stuk emotie bij. Wat is er in Papua gebeurt? Heel effe want anders moet ik gaan roepen dat we off topic gaan...  ;D
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon