Vergeet niet dat het nooit de intentie is geweest om alle slachtoffers in een keer te vervoeren. Dat kan niet omdat de ziekenhuizen dergelijke patientenstromen niet aankunnen. Dit zou opvang in het veld betekenen en heel goed triage.
Bovendien, je moet je maar afvragen hoeveel overlevenden je overhoudt bij een crash. Ik zou eerder roepen dat we onvoldoende capaciteit in rouwautos hebben.
Hoeveel van die 600 passagiers zouden er met ambulances op korte termijn moeten worden afgevoerd.
Top 10 Grootste Vliegtuigrampenhttp://www.alletop10lijstjes.nl/top-10-grootste-vliegtuigrampen/1. American Airlines Vlucht 11 – 2001 – 1692 doden
2. United Airlines Vlucht 175 – 2001 – 965 doden
3. Pan Am Vlucht 1736 & KLM Vlucht 4805 – 1977 – 583 doden
4. Japan Airlines Vlucht 123 – 1985 – 520 doden
5. Saudi Arabian Vlucht 763 & Kazakhstan Airlines Vlucht 1907 – 1996 – 349 doden
6. Turkish Airlines Vlucht 981 – 1974 – 346 doden
7. Air India Vlucht 182 – 1985 – 329 doden
8. Saudia Vlucht 163 – 1980 – 301 doden
9. Iran Air Vlucht 655 – 1988 – 290 doden
10. Iranian Air Force (15-2280) – 2003 – 275 doden